رمضان ماه عبودیت، بندگی  و سوزاندن گناهان است

حجت‌الاسلام‌غفوری بابیان اینکه ماه رمضان گناهان را می‌سوزاند، گفت:ماه رمضان ماه عبودیت و بندگی است و مومنان در این ماه باخواندن قرآن و روزه داری بندگی خداوند متعال را به جای می آورند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه، امروز جمعه ۱۸ اسفند ماه حجت‌الاسلام‌ حبیب‌الله غفوری در خطبه های نماز جمعه کرمانشاه، گفت : روز ۲۰ اسفند ماه به مناسبت نخستین حضور مقام معظم رهبری در راهیان نور به «روز ملی راهیان نور» نامگذاری شده است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه افزود: فرصت‌سازی برای بازخوانی و روایت حماسه مقاومت، ایثار و شهادت فرزندان غیور ایران اسلامی و تربیت یافتگان مکتب عاشورا و ولایت فقیه در هشت سال دفاع مقدس در یک جنگ نابرابر جهانی در مصاف با جبهه دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی، از ضرورت‌های اجتناب‌ناپذیری است که با اقدام مدبرانه نامگذاری بیستم اسفندماه به عنوان «روز ملی راهیان نور» به آن پرداخته شده است. اتفاق فرهنگی مهمی که سال به سال پررونق‌تر می‌شود.  

وی خاطر نشان کرد: حضور در مناطق عملیاتی در سازندگی، تحول روحی و معنوی نسل جوانی که پیروزی انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس را ندیده اند، منشاء اثر است.  

حجت الاسلام غفوری در ادامه خطبه ها با اشاره به نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان، اظهار کرد:رمَضان یا رَمَضانُ المُبارَک نهمین ماه قمری که روزه در آن بر مسلمانان، واجب است. در روایات، فضائل متعددی برای ماه رمضان گفته شده و این ماه، ماه میهمانی خدا، ماه رحمت و مغفرت و برکت و بهار قرآن خوانده شده است. براساس احادیث، در این ماه درهای آسمان و بهشت گشوده و درهای جهنم بسته می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: هدف اصلی از روزه داری تقوای الهی است لذا روزه‌داری اراده انسان را محکم می‌کند تا از ارتکاب گناه پرهیز کند، او را بر نفس خود و وسوسه‌های شیطانی مسلط خواهد کرد.  

وی افزود: در این ماه مبارک باید استفاده کافی را برای ارتقاء خود و برای حل مشکلات جامعه استفاده کرد و همچون گذشته جلسات تلاوت قرآن به صورت جمعی و خانگی برگزار کنیم.

حجت الاسلام غفوری بااشاره به حضور مردم و برگزاری انتخابات، تصریح کرد: خوشبختانه انتخابات در کمال امنیت، سلامت، رقابت و با مشارکت خوب مردم برگزارو طبق آمارها میزان مشارکت مردم در این انتخابات حدود ۴۱ درصد بود، درحالیکه دشمنان از تمام ابزارها برای عدم حضور مردم در پای صندوق های رای استفاده کردند.  

خطیب جمعه کرمانشاه با اشاره به اینکه ۲۲ اسفند روز شهید نامگذاری شده است، تصریح کرد:یک سال پس از انقلاب اسلامی در ۲۲ اسفندسال ۱۳۵۸ به دستور امام خمینی (ره) بنیاد شهید تأسیس شد. ۲۵ سال بعد یعنی در سال ۱۳۸۳ این روز با عنوان «روز بزرگداشت شهدا» نام‌گذاری و به تصویب شورای انقلاب فرهنگی رسید و وارد تقویم رسمی کشورمان شد.

کد خبر 1753915

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha