گردهمایی ائمه جمعه استان مرکزی در اراک برگزار شد

گردهمایی ائمه جمعه استان مرکزی. در آستانه ماه مبارک رمضان، در اراک برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی  امروز درگردهمایی ائمه جمعه استان مرکزی که در آستانه ماه  مبارک رمضان در حسینیه بیت ایشان برگزار شد، ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن ماه بهار قرآن و تقارن آن با بهار طبیعت، گفت: ماه رمضان ماه میهمانی الهی و ماه با عظمتی است که باید بهره لازم را از این ماه ببریم.  

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک همچنین پیرامون اهمیت نماز جمعه و فضلیت روز جمعه در اسلام، افزود: نماز جمعه کانون و کارخانه انسان سازی است.  

وی مصلاهای نماز جمعه را جایی برای حضور افراد باتقوا و صالح دانست و اظهار داشت: انسان های صالح، با ایمان و خداجو، هرهفته روز جمعه گرد هم  می آیند و فضای معنوی جامعه را تقویت و گسترش می دهند.  

این مقام ارشد استان به ویژگی های ائمه جمعه اشاره کرد و اظهار داشت: ائمه جمعه می بایست دارای ویژگی و فضیلت های دینی و معنوی باشند تا بتوانند خود الگویی برای اقشار مختلف باشند.  

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک، قناعت، صرفه جویی در همه ابعاد، ساده زیستی و پرهیز از تجمل گرایی و عمل و رفتار طبق سیره اهل بیت (ع) را از جمله ویژگی های لازم و مهم ائمه جمعه دانست و خاطر نشان کرد: ائمه جمعه و جماعات باید از هر لحاظ برای همگان الگو باشند.  

نایب رییس مجمع جهانی اهل بیت (ع) در ادامه بیانات با توجه به نزدیک بودن حلول ماه مبارک رمضان، به اهمیت  ماه مهمانی خدا گفت: ماه مبارک رمضان دارای اهمیت بسیار می باشد و در این ماه مومنین از نظر معنوی به تزکیه و عبادت مضاعف نسبت به ماهای دیگر می پردازند و البته تزکیه را ابتدا انسان باید از خود شروع کند.

کد خبر 1754089

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha