تکاپوی دانش آموزان برای پیوستن به جشن نیکوکاری از نشانه های تربیت دینی است

نوکنده ضمن تحسین همدلی اولیای مدرسه با خانواده ها برای تربیت دینی دانش آموزان، گفت: فعالیت دانش آموزان در راستای ترویج فرهنگ خیر و احسان شایسته تحسین است.  

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، زین العابدین نوکنده- رئیس اداره آموزش و پرورش ناحیه دو ساری در جشن نیکوکاری و آئین نواخته شدن زنگ نیکوکاری مدرسه ابتدایی زنده یاد هدی صمدایی (نزهت) از کمیته امداد بعنوان یک میراث و فرهنگ خیرخواهانه امام خمینی رحمت الله علیه یاد و اظهار کرد: نوع دوستی و خیرخواهی از شاخصه های مهم ملت ایران اسلامی به ویژه مردم شریف مازندران است.

وی با بیان اینکه به فرموده امام علی علیه‌السلام باید به گونه ای زیست داشته باشیم که دلبسته دنیای فانی نباشیم، افزود: انفاق و نوع دوستی از جمله کارها در راستای تحقق این فرموده امام اول شیعیان است.

نوکنده بابیان اینکه انفاق و نیکوکاری باید بی منت و بدون ریا باشد، گفت: حوزه تعلیم و تربیت و خانواده برای دستگیری از نیازمندان بایکدیگر همدل و همراه هستند.

وی با بیان اینکه اولیای مدرسه و اولیای خانه در مدرسه زنده یاد صمدایی نمونه نوع دوستی هستند، ادامه داد: دانش آموزان این مدرسه دخترانه برای حضور در جشن نیکوکاری لحظه شماری کردند.

نوکنده از دانش آموزان فعال در حوزه های فرهنگی، قرآنی و آموزشی بعنوان سرمایه های اجتماعی یاد کرد و گفت: فعالیت دانش آموزان در راستای ترویج فرهنگ خیر و احسان شایسته تحسین است.  

کد خبر 1754122

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha