«من قرآن را دوست دارم» بزرگ‌ترین پروژه آموزشی قرآن در کشور

طرح نهضت ملی آموزش قرآن کریم با عنوان «من قرآن را دوست دارم» بزرگ‌ترین پروژه آموزشی قرآن در کشور است‌ که‌ با هدف گسترش آموزش قرآن کریم و ارائه پشتیبانی آموزشی توسط استادان مجرب به صورت مجازی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از آستان قدس رضوی، این طرح به عنوان اولین اقدام مشترک قرآنی بین اعتاب مقدسه و بقاع متبرکه ایران، از دهه کرامت سال ۱۴۰۰ و همزمان با ولادت باسعادت حضرت رضا(ع) آغاز به فعالیت کرد و آستان‌قدس‌رضوی به عنوان دبیرخانه اجرایی طرح از سوی اعتاب‌مقدسه انتخاب شد. 

هدف این طرح گسترش آموزش قرآن کریم و ارائه پشتیبانی آموزشی در رشته‌های مختلف روخوانی قرآن کریم، تجوید الصلوه، آموزش تفسیر و تدبر در قرآن کریم و حفظ جزء ۳۰ توسط اساتید مجرب به صورت مجازی است که شرکت‌کنندگان پس از کسب گواهینامه معتبر آموزشی در قرعه‌کشی جوایز نقدی طرح شرکت داده می‌شوند.
تاکنون ۸ مرحله قرعه کشی ویژه شرکت‌کنندگان طرح ملی «من قرآن را دوست دارم» انجام شده که در هر مرحله از قرعه‌کشی به نفر اول مبلغ ۱۴۰ میلیون ریال و چهارده نفر دیگر ۱۰میلیون ریال از سوی آستان قدس رضوی اهدا شده است. 
آموزش روخوانی و روانخوانی قرآن، زیباخوانی و تصحیح قرائت نماز، تفسیر و تدبر در قرآن، تجوید، صوت و لحن و حفظ موضوعی و ترتیبی از جمله مراحل آموزشی طرح ملی «من قرآن را دوست دارم» است که تاکنون اجرای ۴ مرحله ابتدایی طرح به صورت موفقیت‌آمیز در سطح کشور برگزار شده و توانسته افرادی را از شهرها و روستاهای مختلف به خود جذب کند. از ابتدای طرح تاکنون بیش از ۱۷ هزار نفر در آن شرکت کرده‌اند. 
همچنین حدود ۹۰۰ کلاس آموزش روخوانی قرآن‌کریم، تجویدالصلوه، آموزش تفسیر و تدبر در قرآن کریم و حفظ جزء ۳۰ با همت ۵۲۶ مربی و پشتیبان برای فراگیری قرآنی برگزار شده است. برای بیش از ۱۲۵۰۰ نفر از شرکت‌کنندگان در طرح، گواهینامه معتبر رسمی با تأیید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان دارالقرآن کشور و کمیته اجلاسیه اعتاب و بقاع متبرکه ایران اسلامی نیز اعطا شده است.

کد خبر 1754165

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha