تقویت روحیه توانمندی و حس مفید بودن در بین مددجویان ضروری است

آیت الله دری نجف آبادی با بیان اینکه بایدروحیه توانمندی و حس مفید بودن را  در وجود مددجویان تقویت کرد، گفت: این اقشار می توانند با توانمند شدن در رشد و پیشرفت کشور سهیم باشند. 

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی، امروز در جلسه شورای زکات استان مرکزی، زکات را یکی از فرائض دین مبین اسلام دانست و گفت: پرداخت زکات سبب فزونی و برک مال می شود و بر پرداخت آن تاکید فراوان شده است. 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک، توانمندسازی افراد نیازمند را از وظایف مهم نهادهای حمایتی به خصوص کمیته امداد دانست و بیان کرد: سربارشدن برای جامعه خیانت و حرام است و هم باید با کار و تلاش در راستای توانمند سازی خود تلاش کنند. 

وی با تاکید بر اینکه بخشی از درآمدهای حاصل از زکات باید با مدیریت کارآمد و برنامه‌ریزی کارشناسانه در راستای راه‌اندازی واحدهای تولیدی بکار گرفته شود، خاطر نشان کرد: این مهم سبب می شود تا ضمن توانمندسازی افراد در راستای افزایش تولید ناخالص ملی و تقویت بهره‌وری نیز نقش‌آفرینی کرد.

این مقام ارشد استان به اختلاف طبقاتی در بین اقشار جامعه اشاره کرد و ادامه داد: اگر چه نمی‌توان اختلاف طبقاتی را در جامعه به کلی حذف کرد اما، توازن و تعادل نسبی بر اساس تقویت روحیه برادری را می‌توان در جامعه نهادینه کرد. 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک اظهار داشت: تمامی دستگاه‌های اجرایی باید در این امر مهم نقش‌آفرینی باشند. 

آیت‌الله دری نجف‌آبادی همچنین با تاکید بر تقویت روحیه توانمندی و حس مفید بودن در بین مددجویان، بیان کرد: اگر این مهم به درستی انجام شود سبب می شود تا این قشر نیز در رشد اقتصادی و پیشرفت کشور نقش آفرین باشند.

کد خبر 1754268

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha