رقابت ۲۷ مدرسه در طرح ملی دادرس

مدیر جمعیت هلال احمر شهرستان شیروان گفت: در طرح ملی دادرس، ۲۷ مدرسه در این شهرستان با یکدیگر به رقابت می پردازند.

محسن نوروزی، مدیر جمعیت هلال احمر شهرستان شیروان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهارکرد: دوازدهمین طرح ملی دادرس با رقابت ۲۷ مدرسه متوسطه اول پایه هشتم توسط جمعیت هلال‌احمر شهرستان شیروان با همکاری اداره آموزش و پرورش شهرستان برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری آزمون دوازدهمین  مرحله دادرس(دانش آموز آماده در روزهای سخت) در سطح شهرستانی جهت تعیین تیم برگزیده اجرا شد.

نوروزی عنوان کرد: هدف از اجرای طرح ملی دادرس آمادگی دانش آموزان به منظور تربیت نیروهای امدادی، توانمند و آماده برای مقابله با خطر در مواقع حساس است،به منظور کاهش سطح آسیب پذیری در مواقع خطر و با توجه به اینکه دانش آموزان ساعات بسیاری از اوقات خود را در مدرسه می گذرانند این آموزش ها ضروری است.

مدیر جمعیت هلال احمر شهرستان شیروان بیان کرد: اجرای آزمون تئوری و عملی مرحله  شهرستانی دوازدهمین طرح ملی دادرس ۲۰ اسفندماه امسال توسط مربیان و داوران جمعیت هلال‌احمر در محل مدرسه دخترانه محمودیه شهرستان برگزار شد و درپایان پس از بررسی وجمع بندی امتیازات تیم دادرس منتخب شهرستان در بخش خواهران مدرسه نمونه ایمان به مرحله استانی مسابقات اعزام می‌ شود.

 نوروزی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم که همه مدارس مجری طرح را به امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری امدادرسانی مجهز کنیم، اضافه کرد: با اجرای طرح دادرس دانش آموزان یاد می‌گیرند، زمان حادثه یا اتفاق غیر قابل پیش‌بینی در مدرسه و خانه درست رفتار کنند.

وی با اشاره به اینکه آموزش، عینی‌سازی و ارائه اطلاعات از طریق بصری و کسب تجربه در فضای شبیه‌سازی شده در فراگیری و ماندگاری بیشتر بسیار موثر و مهم است، افزود: افزایش ایمنی و کاهش خطرپذیری مدرسه یکی از اهداف این طرح است.

کد خبر 1754599

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha