بیمه فراگیرخانواده بستری مناسب برای ساختن آینده‌ای مطمئن است

کاکایی گفت: بیمه فراگیرخانواده ایرانی بستری مناسب برای ساختن آینده‌ای مطمئن است که با سرمایه‌گذاری امن در سازمان تأمین‌اجتماعی، ضمن بهره‌مندی از تمامی مزایا قانونی آرامش و امنیت خاطر آتیه را برای خویش فراهم سازند.

اسفندیار کاکایی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه با اشاره به فعالیت های مختلف تامین اجتماعی، گفت: توسعه پوشش همگانی بیمه، توسعه کمی و کیفی خدمات بیمه‌ای، هوشمندسازی خدمات، کنترل مصارف و مبارزه با فساد از راهبردهای کلان کشور در سازمان است.

 مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه افزود: سازمان تأمین اجتماعی در راستای مبارزه با فساد رونمایی از سه سامانه نظارتی از جمله سامانه سوت‌زنی و سامانه ثبت تخلفات اداری را فعال کرده است.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه تعداد بیمه‌شدگان اجباری از جمله کشاورزان در سال ۱۴۰۰ حدود ۱۴۹ هزار نفر بوده که تا پایان آذر ماه امسال به ۱۵۸ هزار و ۴۵۰ نفر رسیده است  که در مجموع تعداد بیمه‌شدگان اصلی و مستمری‌بگیران در استان نسبت به سال ۱۴۰۰ حدود ۲۰ هزار نفر افزایش یافته است.

کاکایی تصریح کرد: در حال حاضر ۸۶ هزار مستمری‌بگیر اصلی در استان تحت حمایت هستند که میزان پرداختی مستمری آنها در ماه گذشته ۵۴۴ میلیارد تومان بوده است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه  اظهار کرد:هزینه های بلند مدت تامین اجتماعی شامل از کارافتادگی، بازنشستگی و فوت می شود و هزینه های کوتاه مدت نیز ازدواج، بیماری یا غرامت دستمزد، بارداری، پروتز، کفن و دفن، سفر و بیکاری  نیز توسط سازمان پرداخت می شود.

وی گفت:در حال حاضر ۴۸۰ میلیارد تومان تأمین اجتماعی از کارفرمایان طلب دارد و پرداخت این مطالبات کمک بسزایی به تأمین منابع تأمین اجتماعی خواهد کرد که امیدواریم به زودی محقق شود.

کاکایی با اشاره به اینکه تا اکنون ۵۹ خدمت مهم به صورت غیرحضوری به مردم ارائه شده است، تاکید کرد: تامین اجتماعی هیچگونه پیامکی برای واریز به حسابی خاص ارسال نمی‌کند و مردم باید مراقب این موضوع باشند و  هرگونه سوالی مربوط به تامین اجتماعی دارند از طریق سامانه گویای ۱۴۲۰ پیگیر شوند.

کد خبر 1755266

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha