۱۴ هزار وسیله نقلیه در جاده‌های خراسان جنوبی اعمال قانون شدند

رضایی گفت: ۱۴ هزار وسیله نقلیه از ۲۹ اسفند تاکنون در سطح جاده‌های استان خراسان‌ جنوبی اعمال قانون شده اند. 

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، سرهنگ علیرضا رضایی امروز (۲۹ اسفند) در ستاد خدمات سفر که با حضور استاندار خراسان جنوبی برگزار شد اظهار داشت: در طرح نوروزی امسال ۵۴۰ خودرو که حرکات خطرناکی داشتند توقیف ساعتی و سیستمی شده اند.


رئیس پلیس راه خراسان جنوبی با بیان اینکه از ابتدای طرح نوروزی تاکنون ۷۰ درصد تصادفات از ظهر تا ۲۲ شب اتفاق افتاده است، افزود: همچنین دو حادثه منجر به فوت هم در این ساعت داشته ایم.


رضایی با بیان اینکه ۶۱ درصد حوادث هم در روز انجام شده و موتورسوارها هم در ۳۲ درصد حوادث جاده ای نقش دارند، ادامه داد: ۶۵ نیرو کمکی در این ایام به پلیس راه اضافه شده تا خدمات مطلوب تری به مردم ارائه شود. 


وی تصریح کرد: در بحث جرثقیل سنگین به هنگام تصادفات مشکل داریم، همچنین کمربندی قاین زیر بار ترافیکی رفته است که اقدام خوبی بود.

رئیس پلیس راه خراسان جنوبی با بیان اینکه امسال ۳۳ درصد واژگونی داریم که نسبت به سال‌های گذشته که ۵۰ درصد بوده، کمتر شده تصریح کرد: استقرار سیاه چادرها می تواند در این خصوص کمک کننده باشد،  طرح توقف و حرکت در ساعت خلوت هم برای جاده های خراسان جنوبی اجرایی شده که در کاهش واژگونی‌ها می‌تواند اثرگذار باشد. 
 

اسدالله جلال زاده_مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی هم در این جلسه گفت: سوخت بزرگترین چالش کمیته حمل و نقل در ستاد خدمات سفر است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی با اشاره به اینکه آمار تردد در سطح جاده های استان یک درصد کاهش داشته است، گفت: از ۲۰ اسفند تاکنون پنج درصد تردد بین استانی کاهش یافته است.

وی ادامه داد: ۸۹ درصد مسافران کمتر از یک روز در استان توقف داشته اند که تقارن ماه مبارک رمضان و نوروز اثرگذار بوده است. 

جلال زاده با بیان اینکه بیشترین مسافران از خراسان رضوی و اصفهان در جاده های استان تردد کرده اند، گفت: اجرای پویش «چشم به راهیم» با رویکرد ایمنی، نتیجه خوبی در کاهش تصادفات خواهد داشت. 

جلال زاده ادامه داد: مشکل سوخت با پیگیری ها و مدیریت کلان استان به نسبت کم شده اما به وضعیت مطلوب نرسیده است.

وی خاطرنشان کرد: مجتمع های خدمات رفاهی هم برای سفرهای نوروزی آماده سازی شده و نظارت ها به طور مستمر انجام می شود. 

کد خبر 1755477

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha