میزبانی از زیارت‌اولی‌های حضرت رضا(ع) در مساجد مشهد

مدیر فرهنگی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان، گفت: مساجد شهر مشهد این روزها در قالب طرح «ضیافت رضوان» میزبان زائران زیارت‌اولی از روستاهای خراسان رضوی هستند.

حجت‌الاسلام حیدری، مدیر فرهنگی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در مشهد دربارهٔ طرح «ضیافت رضوان»، گفت: افرادی که از روستاها و شهرستان‌های دورافتاده تاکنون اصلا به حرم مطهر امام رضا(ع) نیامده یا سال‌هاست که مشرف نشده‌اند، شناسایی شده و با مشهد آورده می‌شوند و نیز ضمن زیارت حضرت رضا(ع)، از برنامه‌های فرهنگی بهره‌مند شده و پذیرایی و میزبانی از ایشان صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه این طرح، برنامه جامع کشوری است که توسط گروه‌های مختلف انجام می‌شود، گفت: بخشی از این طرح در ماه مبارک رمضان توسط مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان با همکاری گروه فرهنگی رهروان فضیلت و مساجدی که برای اسکان در نظر گرفته شده در حال اجرا است.

مدیر فرهنگی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان، تصریح کرد: برای اینکه افراد بتوانند روزه بگیرند، فعلا از روستاهای اطراف مشهد و در خراسان رضوی انتخاب شده و در قالب طرح ضیافت رضوان به مشهد مقدس مشرف می‌شوند.

وی افزود: زائران، نماز ظهر را در روستای خود می‌خوانند، با اتوبوس به مشهد آمده و در مسجد میهمان ما هستند، بعد از صرف افطاری به حرم رضوی مشرف شده و در برنامه‌های فرهنگی شرکت می‌کنند، سپس در سحرگاه به مسجد آمده و سحری می‌خورند و قبل از نماز ظهر نیز به شهر و دیار خود می‌رسند.

حجت‌الاسلام حیدری بیان کرد: این طرح از ابتدای ماه رمضان آغاز شده و تا پایان رمضان ادامه دارد تا زیارت‌اولی‌ها به این بهانه به مشهد مشرف شده و با وجود مقدس علی بن موسی الرضا(ع) ارتباط بگیرند و ما نیز افتخار میزبانی از ایشان در مساجد را داشته و در ثواب این زیارت شریک باشیم.

گفتگو: احمد عدالتیان

کد خبر 1756793

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha