دغدغه‌های مناطق محروم با محوریت مساجد پیگیری می‌شود

معاون فرهنگی خیریه مسجد سازان استان اصفهان گفت: دغدغه ها و مطالبات مردم مناطق محروم با احداث مساجد توسط مبلغین و خیریه پیگیری می شود.

حجت الاسلام « سید محمد مهدی واعظ » در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان به تاثیرات معنوی احداث مساجد در هر محله اشاره کرد و اظهار داشت: با احداث مساجد در مناطق فاقد این مراکز معنوی، امید و آرامش ایجاد شده و خدمات فرهنگی و اجتماعی به مردم عرضه می شود.

معاون فرهنگی خیریه مسجد سازان استان اصفهان افزود: پس از احداث مساجد اعزام مبلغ برای اقامه نماز و خدمات فرهنگی در دستور کار قرار می گیرد و در مناطقی که امکان اسکان روحانی وجود ندارد اعزام طلاب و مبلغان در ۱۲ مناسبت صورت می گیرد.

وی ادامه داد: حضور مبلغ و خانواده آنان در روستا و در کنار مردم علاوه بر فعالیت تبلیغی مشکلات و نیازهای آن ها را نیز بررسی و به مسئولان در سطح استان ها و ملی منتقل می کند.

حجت الاسلام واعظ خاطرنشان کرد: احداث این مراکز مذهبی و فرهنگی در مناطق محروم کارکردهای آموزشی، تبلیغی، اجتماعی و اقتصادی دارد و به عنوان یک نهاد موثر در خدمت مردم خواهد بود.

وی اضافه کرد: موضوعات اشتغال مردم و زمینه سازی اشتغال زایی توسط مبلغان و نیروهای اعزامی در مسجد پیگیری می شود.

معاون فرهنگی خیریه مسجد سازان استان اصفهان با اشاره به کارکردهای مساجد گفت: این توان و ظرفیت از صدر اسلام وجود داشته اما در بعضی از شهرها و روستاها به دلیل ایجاد دیگر مراکز در موازات آن، کارکرد مسجد کاهش یافته است.

وی ادامه داد: باید کارکردهای مساجد را متناسب با صدر اسلام توسعه داد و این مراکز محور بسیاری از برنامه ها و اقدامات اجتماعی باشند.

کد خبر 1756809

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha