شهید کریمی شهیدِ آگاهی و بصیرت است

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه شهید کریمی خودش را وقف انقلاب و نظام کرد و مورد هدف منافقان پلید قرار گرفت گفت: شهید کریمی شهیدِ آگاهی و بصیرت و راه حق بود هنوز نام و یادش، زنده و ماندگار است ولی منافقان آواره، سردرگم و بیچاره شدند.  

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، آیت‌الله رسول فلاحتی_ نماینده ولی فقیه در گیلان شامگاه (دوشنبه، ۱۳ فروردین) در مراسم‌ گرامیداشت سی و هشتمین سالروز شهادت مظلومانه شهید حاج شیخ ابوالحسن کریمی و شهدای افطار خونین رشت با اشاره به ویژگی‌های بارز شخصیتی شهید کریمی اظهار داشت: ایشان در دوران جوانی با عالمانِ دین می‌نشست و خدا توفیق خودسازی را نصیب ایشان کرد.

وی با بیان اینکه شهید کریمی خودش را وقف انقلاب و نظام کرد و مورد هدف منافقان پلید قرار گرفت و به شهادت رسید گفت: شهید کریمی شهیدِ آگاهی و بصیرت و راه حق بود هنوز نام و یادش، زنده و ماندگار است ولی منافقان آواره، سردرگم و بیچاره شدند.  

آیت الله فلاحتی تصریح کرد: شهید کریمی درس ها در حوزه علمیه آموخت و امثالِ این مردان بزرگ که خود را وقف نظام و انقلاب کردند، در کشور کم نیست زیرا اگر چنین انسان‌های صالحی نبودند قطعاً امروز انقلاب ما به چنین جایگاهی در جهان نمی رسید.

وی در ادامه ضمن محکومیت حمله رژیم غاصب صهیونیستی به ساختمان بخش کنسولی سفارت کشورمان در سوریه بیان کرد: با توجه به وضعیتی که برای رژیم صهیونیستی در دنیا ایجاد شده، قطعاً این رژیم نابودشدنی است.  

آیت الله فلاحتی اضافه کرد: امروز هدف و تصمیم نهایی تمام جبهه مقاومت از حشدالشعبی عراق گرفته تا یمن، لبنان و ایران بر این است تا این غده چرکین را از صفحه روزگار محو کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه قدرت‌ها در طول سال‌ها، تمام توان و قوای خود را برای مقاوم ماندن اسرائیل جعلی به‌کار گرفته بودند افزود: ضربه و آسیبی‌ که اسراییل در این چند ماه خورده است، طی ۷۵ سال گذشته ندیده بود.

شهید کریمی شهیدِ آگاهی و بصیرت است

آیت الله فلاحتی اذعان کرد: دشمن صهیونیستی در تلاش است تا جمهوری اسلامی را مستقیماً وارد این ماجرا کند ولی طبق بیانات رهبری، ما هرجا که مقتضی، موجود و مانع مفقود باشد عمل خواهیم کرد و مقتدرانه در برابر باطل خواهیم ایستاد.

وی در ادامه ملت ایران را ملتی بصیر و آگاه توصیف کرد که گوش‌شان به دهان رهبری و اشاره ایشان است و گفت: دشمن همواره به دنبال ملتهب کردن جامعه ایرانی است و از فتنه ۱۳۸۸ تا ۱۴۰۱ همواره همان هدف را دنبال می‌کرده است.  

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با بیان اینکه شهید کریمی در دوره خود می‌دانست باید چگونه عمل کند و به‌خاطر همین هوشیاری و بیداری‌اش، مبغوضِ منافقان شد ادامه داد: آنان می‌دانستند که او انسانی آگاه، هوشیار و پاک است و فریب دشمن را نخواهد خورد. 

شهید کریمی شهیدِ آگاهی و بصیرت است

گفتنی است، یک صد روز پس از آن که منافقین او را در شامگاه ۱۳ فروردین ۱۳۶۵ به شهادت رساندند دادسرای عمومی تهران در یک اقدام بی سابقه و توهین آمیز حکم انفصال از خدمت او را به آموزش و پرورش لاهیجان ابلاغ کرد!  

شهید کریمی، از مبارزان پیشتاز انقلاب اسلامی در گیلان بود و بارها به زندان پهلوی افتاده و شکنجه شده بود ولی پس از پیروزی انقلاب نیز در مسئولیت دادستانی گیلان در ارتباط با موضوع واگذاری زمین بایر یک مالک خارج نشین به چهارده کشاورز محروم روانه زندان قصر شد در قصر یکی از عناصر جبهه ملی به او گفت دیدی این جمهوری اسلامی به تو هم وفا نکرد.

ابوالحسن کریمی در مقابل بارها گفت، حتی اگر با حکم دادگاه جمهوری اسلامی من را توی همین میدان مسجد جامع لاهیجان بخوابانند و شلاق بزنند بلند می شوم دست هایم را مشت می کنم و می گویم درود بر خمینی زنده باد جمهوری اسلامی.  

ابلاغ حکم انفصال از خدمت او چندماه پس از شهادت با واکنش آیت الله خامنه ای رئیس جمهور وقت همراه شد.  

شنیدم دادسرای تهران اخیراً به آموزش و پرورش لاهیجان ابلاغ کرده است که شهید ابوالحسن کریمی دیگر عضو دستگاه قضائی نیست. از جهاتی چند که پوشیده نیست عمیقاً متأسف شدم. البته برای آن شهید عزیز ننگ نیست که حالا دیگر عضو قضائی نباشد اما اگر آن دستگاه می توانست کسی مثل او را داشته باشد برایش افتخار بزرگی بود...»

شهید کریمی شهیدِ آگاهی و بصیرت است

شهید کریمی شهیدِ آگاهی و بصیرت است

کد خبر 1756953

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha