ایران وارد بازی خطرناک صهیونیست‌ها نمی‌شود

هانی‌زاده با اشاره به تصویب قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل علیه رژیم صهیونیستی تاکید کرد: آمریکا برای نخستین بار، قطعنامه شورای امنیت را وتو نکرد و این امر نشان می دهد که شکاف بین اسرائیل و آمریکا هم تشدید شده است لذا بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای خروج از بحران غزه و باتلاق غزه، تلاش می کند این بحران را تسری دهد و ایران را وارد یک درگیری نظامی و یک عکس العمل شتاب زده نماید.

حسن هانی زاده درخصوص چرایی جنایات اسرائیل در منطقه و علیه جمهوری اسلامی ایران به خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان گفت: اقدام اخیر رژیم صهیونیستی در حمله به کنسولگری ایران در دمشق، نقض قوانین بین المللی از دو زاویه تلقی می شود؛ نخست اینکه کنسولگری ها و  نمایندگی های هر کشوری، طبق قوانین بین المللی دارای مصونیت دیپلماتیک هستند و از هرگونه تعرض مصون هستند لذا این اقدام، نقض قوانین بین المللی است.

نقض قوانین بین الملل و حاکمیت ملی از سوی رژیم صهیونیستی

کارشناس مسائل بین الملل افزود: تجاوز هواپیماهای رژیم صهیونیستی به حریم هوایی سوریه به عنوان یک کشور مستقل عضو سازمان ملل، در حقیقت نقض حاکمیت ملی یک کشور است درحالیکه سوریه وارد جنگ با رژیم صهیونیستی نشده و این اقدام هم پیامدهای خطرناکی برای صلح و ثبات منطقه و جهان خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه رژیم صهیونیستی در طول ۶ ماه گذشته از عملیات طوفان الاقصی با یک بحران داخلی، منطقه ای و بین المللی مواجه شده و در طول این مدت نتوانسته یک دستاورد نظامی در غزه داشته باشد و با شکست های متعددی مواجه شده و از سوی دیگر افکار عمومی نیز به خاطر نسل کشی در غزه به شدت علیه رژیم صهیونیستی تحریک شده و قطعنامه اخیری هم که علیه این رژیم غاصب در سازمان ملل تصویب شده و از اسرائیل خواسته شده آتش بس را بپذیرد.

تشدید شکاف بین اسرائیل و آمریکا/ رژیم صهیونیستی برای خروج از باتلاق غزه، بحران را تسری می دهد

کارشناس سیاست خارجی با اشاره به تصویب قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل علیه رژیم صهیونیستی تاکید کرد: آمریکا برای نخستین بار، قطعنامه شورای امنیت را وتو نکرد و این امر نشان می دهد که شکاف بین اسرائیل و آمریکا هم تشدید شده است لذا بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای خروج از بحران غزه و باتلاق غزه، تلاش می کند این بحران را تسری دهد و ایران را وارد یک درگیری نظامی و یک عکس العمل شتاب زده نماید.

پاسخ لازم ایران به حمله تروریستی اسرائیل در زمان و مکان مناسب

هانی زاده با اشاره به صبر استراتژیک ایران خاطرنشان کرد: ایران با درایت، هوشمندی و صبر استراتژیک پاسخ لازم را در زمان و مکان مناسب به اقدامات رژیم اسرائیل خواهد داد. البته ایران اقدامات دیپلماتیک خود را در سطح جهان انجام خواهد داد ولی در عین حال محور مقاومت در آینده ای نزدیک با ساز و کارهایی که تعریف خواهد کرد، ضربات کوبنده تری بر پیکره رژیم صهیونیستی وارد خواهد کرد.

کارشناس مسائل بین الملل تصریح کرد: طبیعی است که اسرائیل ناچار خواهد بود که آتش بس را بپذیرد اما هدف بنیامین نتانیاهو این است که از طریق طولانی کردن درگیری های غزه و وارد کردن کشورهای دیگر و بازیگران بحران غزه، در سطح منطقه و بین الملل امتیازات بیشتری کسب کند.

سقوط کابینه نتانیاهو با پذیرش آتش بس بدون پیش شرط/ ایران وارد بازی خطرناک صهیونیست ها نمی شود

هانی زاده افزود: در حال حاضر هدف اسرائیل این است که بحران را گسترش دهد به اعتبار اینکه بنیامین نتانیاهو معتقد است که اگر آتش بس را بدون پیش شرط بپذیرد، کابینه اش سقوط خواهد کرد به همین دلیل سعی وی بر این است که از ایران در آینده امتیاز بگیرد تا آتش بس را بپذیرد و طبیعی است که ایران وارد این بازی خطرناک نخواهد شد.

کد خبر 1757011

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha