ورود شورای عالی انقلاب فرهنگی به موضوع تربیت نوجوانان

فرح بخش گفت: شورای انقلاب فرهنگی تاکنون ۲۶ ابر مسئله تربیتی را در حوزه نوجوانان و دانش آموزان احصاء کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان خراسان جنوبی، حجت الاسلام مجید فرح بخش (۱۵ فروردین) در جلسه هم اندیشی با فعالان شاخص تربیتی حوزه نوجوانان و دانش آموزی خراسان جنوبی اظهار داشت: در ستاد تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی طی یک سال پایشی که از صحنه تربیت کشور در حوزه دانش آموزی انجام شده است، ۲۶ ابر مسئله تربیتی احصاء شده است. 

نماینده ستاد تعلیم و تربیت شورای انقلاب فرهنگی با بیان اینکه برای برخی از ابر مسئله های تربیتی نوجوانان، در شورای عالی انقلاب فرهنگی میزهای تخصصی شکل گرفته است، افزود: به عنوان مثال در مدارس دولتی میز سمپاد برای تیزهوشان، میز تقسیم کار ملی و تحول پرورشی را دایر کردیم. 

وی ادامه داد: امروز فعالان فرهنگی و تربیتی استان خراسان جنوبی نظرات خود را در این جلسه بیان می کنند تا بر سر چالش هایی که بر سر راه فعالان تربیتی وجود دارد به یک درک مشترک برسیم و سپس تصمیم گیری کنیم. 


نماینده ستاد تعلیم و تربیت شورای انقلاب فرهنگی با بیان اینکه انتظار داریم همه ظرفیت ها پای کار تربیت نوجوانان بیایند، گفت: با هم اندیشی و جمع بندی باید به یک درک مشترک در خصوص مسائل نوجوانان برسیم.

وی مسئله اعتیاد، خودکشی و کودکان کار را از مهمترین آسیب های مشترک در همه استان‌ها در حوزه نوجوانان عنوان کرد و گفت: این نشست در واقع کارگروه پیشگیری از آسیب ها به معنای تربیت است چراکه کارگروه دیگری در استانداری ها در خصوص آسیب های اجتماعی فعال است.

فرح بخش گفت: آن چیزی که تربیت را شامل می شود و سبب می شود آسیب های اجتماعی به وجود نیاید، موضوع پیشگیری قبل از درمان است لذا ستاد تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی به آن ورود کرده است تا هم افزایی بین فعالان فرهنگی حاصل شود.

وی گفت: کنشگران فرهنگی ارتباطات خوبی با هم دارند و گشایش های قابل توجهی در برخی استان ها به دنبال این جلسات شکل گرفته لذا از مسئولان استانداری، حمایت، تسهیل گری و مانع زدایی را از جمع فعالین فرهنگی انتظار داریم.

کد خبر 1757271

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha