خاورمیانه جدید اسلامی با محوریت مقاومت و ایران شکل می‌گیرد

سرلشکر صفوی با بیان اینکه اشغالگران در سرزمین های اسلامی و حتی غیر اسلامی قابلیت دوام و بقا ندارند، گفت: سرزمین های اسلامی قابل اشغال نیست و اشغالگران محکوم به شکست هستند. جبهه مقاومت پیروز شده و به فضل الهی خاورمیانه جدید اسلامی با محوریت مقاومت و ایران اسلامی شکل می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، سرلشکر سیدیحیی رحیم صفوی، دستیار و مشاور فرمانده کل قوا در مراسم گرامیداشت شهدای راه قدس با تجلیل از مجاهدت ها و فداکاری های این شهدا با بیان اینکه با سردار زاهدی قریب به ۴۰ سال همرزم بودم، گفت: این بزرگوار در تفکر و اندیشه خود یک انسان کم نظیر و مطلوب بود، اندیشه و تفکر او اسلامی و در صراط مستقیم و در خط سیاسی امامین انقلاب محسوب می شد.

مشاور عالی رهبر معظم انقلاب خاطرنشان کرد: شهید زاهدی دائم‌الذکر و اخلاق و رفتار او با بسیجیان و عموم مردم در هشت سال دفاع مقدس بسیار خوب بود. پس از پایان دفاع مقدس نیز در سه دوره برجسته مقاومت به فعالیت خود ادامه داد.

وی ادامه داد: سردار زاهدی دوست صمیمی حاج قاسم سلیمانی و شهید کاظمی و شهید حجازی بود.

وی خطاب به فرزندان و خانواده شهدا اظهار کرد: شهدای شما در بهترین ماه و شب ها یعنی لیالی قدر و ایام شهادت حضرت علی (ع) به دست پست ترین مخلوقات خدا یعنی رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند. این شهادت برای آنها بالاترین رتبه و برای پاسداران جبهه مقاومت انگیزه آفرین است اما برای خانواده و نظام مقدس جمهوری اسلامی بسیار سنگین است.

وی ادامه داد: خون شهدای مظلوم شما و شهدای مدافع حرم مقاومت و فلسطین مظلوم که بیش از ۱۰۰ هزار شهید و مجروح تقدیم کرده اند، تغییرات بزرگی را در رویدادها، روندها و راهبردهای منطقه و کشور ما رقم می زند و محور مقاومت تعیین کننده سرنوشت آینده منطقه به رهبری ایران خواهد بود.

سردار صفوی با بیان اینکه حوادثی که در منطقه غرب آسیا و جهان اسلام رخ می دهد از نظر سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و امنیتی متفاوت از چهار دهه گذشته است، خاطرنشان کرد: رژیم صهیونیستی طی شش ماه گذشته انواع جنایات جنگی، نسل کُشی، تجاوز و قحطی را رقم زده و کارنامه ۷۵ ساله خود را سنگین کرده است. این اقدامات جنایتکارانه چهره نظام امنیتی، بین المللی و همچنین چهره رسانه ای و فرهنگی را تغییر می دهد.

وی با بیان اینکه تمام جنایات در فلسطین اشغالی با حمایت آمریکا و سکوت خیانت‌آلود کشورهای عربی و غیرعربی انجام می شود، یادآور شد: همانا چهره جعلی و دروغین حقوق بشر و دموکراسی غربی به واسطه این جنایات آشکارتر شده به گونه ای که مردم در ۴۸ ایالت از ۵۰ ایالت آمریکا و  در ۹۰ کشور از ۲۰۰ کشور جهان علیه اقدامات وحشیانه رژیم صهیونیستی با همراهی آمریکا راهپیمایی کردند.

وی ادامه داد: رویدادهایی که توسط آمریکایی ها و صهیونیست ها در این مدت به وقوع پیوسته است نشان می دهد که راهبرد آنها با شکست روبرو شده زیرا به هیچ یک از اهداف کلان خود در شکل گیری خاورمیانه جدید و بزرگ و طرح آشتی رژیم صهیونیستی و عادی شدن روابط آنها با کشورهای عربی دست نیافته اند.

وی تصریح کرد: برخلاف آنچه که نتانیاهوی جنایتکار اعلام کرد مبنی بر اینکه ما می خواهیم جنبش حماس را نابود و اسرایمان را آزاد کنیم، باید گفت جنبش حماس یک ایدئولوژی، فرهنگ مقاومت و آرمان آزادی خواهی برای بازگشت فلسطینیان به سرزمین خود و آزادی قدس شریف و مسجد الاقصی به عنوان قبله اول مسلمانان است.

سردار صفوی خاطرنشان کرد: هیچ رژیم اشغالگری در طول ۱۰۰ سال گذشته در هیچ سرزمینی تا ابد نتوانسته باقی بماند؛ به عنوان مثال شوروی سابق در سال ۱۹۷۹ به افغانستان حمله و آنجا را اشغال و سرانجام از آنجا فرار کرد. آمریکای اشغالگر افغانستان و عراق را اشغال اما دیدیم که چگونه پا به فرار گذاشت.

مشاور مقام معظم رهبری با بیان اینکه اشغالگران در سرزمین های اسلامی و حتی غیر اسلامی قابلیت دوام و بقا ندارند، خاطرنشان کرد: ملت ها برای آزادی سرزمین شان و دفاع از حقوق حقه خود و سرزمین و ناموس شان می جنگند و این سنت عقلانی و الهی است. بعثی های عراق توانستند سرزمین های اشغالی را در ایران تصرف کنند، بیش از ۱۷ هزار کیلومتر مربع را اشغال کرده بودند اما دیدید که چگونه مانند علف های هرز ملت شجاع، ارتش قهرمان، بسیجیان و پاسداران چه بلایی بر سر آنها آوردند. اشغالگران محکوم به شکست هستند زیرا سرزمین های اسلامی قابل اشغال نیست.

وی با بیان اینکه قدرت مسلمانان، جهاد مسلحانه آنها و ایدئولوژی قرآنی مسلمین در دفاع همچون نماز واجب است، گفت: در غزه تا امروز رزمندگان فسلطین بخش اعظم توان خود را حفظ و مقاومت کردند و عملیات آنها تهاجمی بوده است. هر آنچه پس از جنگ غزه رخ بدهد، حاکی از آن است که به برکت شهدای غزه مدافع حرم یمن، حزب الله لبنان، عراق و سوریه آمریکا و صهیونیست ها را در این جنگ شش ماهه شکست داده است. جبهه مقاومت پیروز شده و به فضل الهی خاورمیانه جدید اسلامی با محوریت مقاومت و ایران اسلامی شکل می گیرد.

بنا بر این گزارش، مراسم گرامیداشت و تجلیل از مجاهدت های مستشاران نظامی سپاه پاسداران انقلاب در حمله اسراییل به کنسولگری ایران در سوریه با حضور مقامات لشکری و کشوری برگزار شد.

در این مراسم سردار یعقوب سلیمانی، رییس سازمان بسیج مستضعفین، سردار یحیی رحیم صفوی، دستیار و مشاور فرمانده معظم کل قوا، سردار اسماعیل قاآنی، فرمانده نیروی قدس سپاه، سرتیپ عبداللهی، معاون هماهنگ کننده ستاد کل نیروهای مسلح، سردار احمد مقدم، فرمانده دانشگاه عالی دفاع ملی، حجت الاسلام محمد حسن ابوترابی‌فرد، امام جمعه موقت تهران و سردار فدوی جانشین فرمانده سپاه از مقامات حاضر در این مراسم بودند.

گفتنی است، در حمله رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری ایران در سوریه سردار محمدرضا زاهدی، سردار محمد هادی حاج رحیمی و شهیدان حسین امان اللهی، سید مهدی جلادتی، محسن صداقت، علی آق بابایی و سید عباس صالحی روزبهانی به شهادت رسیدند.

کد خبر 1757856

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha