افتتاح پلاتو جدید حوزه هنری آذربایجان غربی در هفته هنر

رییس حوزه هنری آذربایجان غربی گفت: در هفته هنر انقلاب اسلامی پلاتو جدید حوزه هنری آذربایجان غربی که جزو استانداردترین پلاتو های کشور است افتتاح می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزری شبستان در استان آذربایجان غربی، هادی سعیدی‌فرد، رییس حوزه هنری آذربایجان غربی، ظهر دوشنبه، در نشست خبری با اصحاب رسانه به‌مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی، گفت: آذربایجان غربی گنجینه تمدنی با مفاخری ارزشمند همچون شهید باکری را دارد که باید به شکل درست و با زبان هنر روایت شود.

سعیدی فرد به نقشه تحول حوزه هنری آذربایجان غربی اشاره کرد و گفت: این نقشه با ۶ موضوع از جمله موقعیت جغرافیایی استان و همجواری با چند کشور همسایه و فرصت خوب این موقعیت و برخورداری از ظرفیت اربعین، دفاع مقدس، حماسه چالدران و اتفاقات تاریخی استان فعالیت خواهد کرد.

وی  با بیان اینکه مکتب شهید باکری با توجه به اینکه مکتبی ذو ابعاد است به عنوان یک مکتب به کشور معرفی می شود افزود: بحث همزیستی اقوام موضوعی که مقام معظم رهبری به آن اشاره فرموده اند از جمله شش موضوع حوزه هنری انقلاب اسلامی است.

رییس حوزه هنری آذربایجان غربی با بیان اینکه حوزه هنری استان به مناسبت گرامیداشت هفته هنر بیش از ۲۰ عنوان برنامه فرهنگی و هنری را برگزار می‌کند، گفت:  برگزاری جشن هنر انقلاب اسلامی، افتتاح پلاتوی تئاتر حوزه هنری آذربایجان غربی، معرفی چهره سال هنر انقلاب اسلامی و تجلیل از وی، به همراه ویژه برنامه موسیقی عاشیقی با حضور هنرمندان برجسته استان و اجرای محفل شعر طنز انقلاب اسلامی از جمله برنامه‌های حوزه هنری انقلاب اسلامی آذربایجان‌غربی در هفته هنر است.

سعیدی‌فرد ادامه داد: غبار روبی مزار شهدا، افتتاح نمایشگاه پوستر هنر انقلاب، غبارروبی مزار شهدا، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه، دیدار با استاندار آذربایجان‌غربی، اکران اختصاصی برای اصحاب رسانه با حضور عوامل فیلم را از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده برای این هفته عنوان کرد.

رییس حوزه هنری آذربایجان غربی  افزود: احیای دفتر نوجوان و جوان حوزه هنری و  طرح ویژه «محله باهنر» در مناطق حاشیه شهر با هدف کشف استعدادهای این مناطق در سال جاری برگزار خواهد شد.

گفتنی است؛ پس از شهادت مرتضی آوینی در روز بیستم فروردین سال ۱۳۷۲، با پیشنهاد شاعران، نویسندگان و هنرمندان حوزه هنری به مقام معظم رهبری، این روز به عنوان «روز هنر انقلاب اسلامی» نام گذاری شد که به همین مناسبت برنامه های مختلف فرهنگی و هنری همه ساله در کل کشور برگزار می شود.

کد خبر 1758105

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha