چرخه جریان تولیدات هنری در خراسان جنوبی تکمیل می‌شود

 کریمیان از پیگیری و تکمیل چرخه جریان تولیدات هنری در خراسان جنوبی خبر داد و حوزه اندیشه، حلقه تولید، جریان ترویج و توزیع آثار را از ستون‌های اصلی چرخه جریان آثار هنری برشمرد.

 مجید کریمیان- رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی- در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان  از خراسان جنوبی با بیان اینکه چرخه جریان آثار هنری چهار ستون اصلی دارد، به پیگیری و تکمیل چرخه جریان تولیدات هنری در استان به عنوان یکی از شاخص ترین اقدامات سال جاری اشاره کرد و حوزه اندیشه، حلقه تولید، جریان ترویج و توزیع آثار را از ستون‌های اصلی چرخه جریان آثار هنری برشمرد.
وی افزود: در سنوات گذشته در جبهه انقلاب در زمینه اندیشه و هنر آثار متعددی شامل آثار شهدا، تاریخ شفاهی، اثر در زمینه مفاخر و علمای استان، مستندات، آثار و پوستر ضد استکباری و ... تولید شده است.
 کریمیان با بیان اینکه آثار کمتر به دست مخاطبان رسیده است، یادآور شد: برای رفع این مشکل نیاز به تکمیل چرخه ترویج و توزیع است و باید حلقه فوق کامل شود. 
 به گفته وی حوزه اندیشه، حلقه تولیدی، جریان ترویج و توزیع آثار مختص دستگاه فرهنگی نبوده و دستگاه اجرایی، دستگاه‌های دولتی و گروه‌های مردمی می‌توانند در تکمیل آن نقش آفرینی کنند.
 این مسئول فرهنگی یادآور شد: یکی از اقدامات مهم حوزه هنری در سال جاری تکمیل این چرخه و مردمی سازی هفته فرهنگ و هنر خواهد بود و در این راستا نشست‌هایی پیش‌بینی شده که در طول این هفته برگزار می شود.
 وی با بیان اینکه شهادت سید شهید اهل قلم راهبرد اثر اندیشه انقلاب اسلامی است، گفت: مردم، شهید آوینی را با مستندات در زمینه جهاد سازندگی و روایت فتح می شناسند و این آثار روح نواز بوده و جنبه معنوی و انسانی را از جنگ برای مردم به تصویر کشید.
 رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی یادآور شد: شهید آوینی در کنار این اقدامات کار عظیمی برای جامعه دانشگاهی و دانش آموزی شامل مقالات در حوزه اندیشه هنرهای انقلاب اسلامی به رشته تحریر درآورده است و این مجموعه مقالات تحت عنوان کتاب های متعدد به چاپ رسیده و توصیه می‌شود در دانشگاه ها و مدارس تدریس شود.
 کریمیان انجام این مهم را باعث ایجاد نگاه عمیق تر به حوزه انقلاب دانست و افزود: در حوزه هنر مطالبات خاص و مهم در آن نهفته است.
وی گریزی به تولید آثار خوب در جبهه انقلاب در جریان سینمای حرفه‌ای زد و گفت: سال گذشته پنج اثر شامل ضد، گانورا و ... تولید شده و امسال نیز هشت اثر در جبهه انقلاب تولید می‌شود که در تدوین اندیشه انقلاب اسلامی با زبان هنر راهگشاست.
 وی تاکید کرد: در حوزه اندیشه با همکاری پژوهشکده هنرهای اسلامی حوزه هنری انقلاب اسلامی کشور نیز نشست‌هایی در زمینه تحلیل بیان رویکردهای اندیشه شهید آوینی برگزار می شود و ثبت نام برای شرکت در این دوره مجازی آغاز شده است.
 رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی از دیگر برنامه ها به برگزاری کارگاه آشنایی با جریان هنر انقلاب اسلامی، شناخت اندیشه و مطالبات مدنظر مقام معظم رهبری و... با گرایش تکمیل وجه هنری جهاد تبیین اشاره کرد.
 وی حمایت از فیلم ارزشی آسمان غرب، حمایت از خرید آثار ارزشی دفاع مقدس در استان و ..‌ را از برنامه های پیشرو عنوان کرد و گفت : توسعه اندیشه بیان مقام معظم رهبری و مطالبات در حوزه هنر متعهد  وظیفه همه دستگاه های اجرایی و مردم است و حوزه هنری توفیق مطالبه‌گری این حوزه و ساماندهی آن را به عهده دارد.
به گفته کریمیان، پیروزی انقلاب حاصل تغییر اندیشه مردم و تغییر رژیم بوده و همین اندیشه حوزه‌های مختلف مانند جریان هنر را متاثر کرد.
 وی با بیان اینکه هنر مبتنی بر اندیشه هنرمند است، گفت: با تحول جامعه، هنرمند متاثر از آن متحول می‌شود و فضای هنر هم تغییر می‌کند و در  سال های منتهی به پیروزی هنر جنبه اعتراضی و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی جنبه حمایت از جریان مردمی انقلاب اسلامی را داشت و متناسب با اتفاقات رنگ و بوی آن را گرفته و بار اتفاقات را برای انتقال پیام به آحاد جامعه حمل می‌کرد.
رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی افزود: قبل از پیروزی انقلاب سرودهای مختلف مانند هم شاگردی سلام باعث تهیج مردم برای مبارزه می‌شد و بعد از انقلاب هم در مساجد، پایگاه‌ها، دانشگاه‌ها و ... شاهد تولید آثار تجسمی، تئاترهای مختلف و... بودیم.
 کریمیان تاکید کرد: حوزه هنری انقلاب اسلامی محصول حرکت مردمی بعد از انقلاب است و در حوزه اندیشه و هنر اسلامی تکمیل شده و شاهد باروری نهال حوزه هنری هستیم.
وی به با بیان اینکه حوزه هنری انقلاب اسلامی در زمان دفاع مقدس، جنگ و در حال حاضر پای آرمان های نظام ایستاده است، یادآور شد: نقد گفتمانی در داخل کشور، حمایت از جریان جبهه مقاومت و ... را می توان جزو شاخص ها و پیروزی های جریان هنر متعهد اسلامی دانست.
کد خبر 1758225

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha