ویژگی هنر انقلابی ایستادن پای مظلوم و مبارزه با ظالم است

محمد خراسانی‌زاده با بیان اینکه سید مرتضی آوینی به لحاظ انسانی فردی خالص، شفاف و زلال بود و آثار او قوی و تاثیر گذار هستند، گفت: بیان هنری شهید آوینی از دل بر می آمد و لاجرم بر دل می نشست.

«محمد خراسانی‌زاده»، مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان درباره مشخصه بارز هنر شهید سیدمرتضی آوینی که باعث ماندگاری اندیشه های سید شهیدان اهل قلم در اذهان عمومی شده است، اظهار کرد: بیان هنری شهید آوینی از دل بر می آمد و لاجرم بر دل می نشست؛ سید مرتضی آوینی به لحاظ انسانی فردی خالص، شفاف و زلال بود و آثار او قوی و تاثیرگذار هستند، به گونه ای که مخاطب نمی توانست با آنها ارتباط برقرار نکند.

وی افزود: شخصیت شهید آوینی و بیان صادقانه او باعث می شد که همه افراد با هر طرز فکری پای صحبت هایش بنشینند و نتوانند به سادگی از کنار آن بگذرند حتی اگر نسبت به آن نقدی داشته باشند.

مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره مهمترین ویژگی های هنر انقلاب که هنرمندان جوان در خلق آثار هنری باید به عنوان الگو از آن سرمشق بگیرند؟، توضیح داد: ویژگی هنر انقلاب این است که به معنای عام مبتنی بر ارزش های فطری انسانی شکل می گیرد؛ بنابراین، گاهی وقت ها این خط کشی ها که اگر کسی مثلا وابستگی اعتقادی فکری یا سیاسی به جریانی دارد این فرد را انقلابی محسوب کنیم و افراد غیر از او را غیرانقلابی بدانیم، اصل انقلاب اسلامی این را نمی پذیرد.

خراسانی‌زاده تأکید کرد: وقتی آرمان های انقلاب اسلامی از سوی امام راحل مطرح شد همه مردم و تمامی طیف ها متناسب با فطرت خود این پیام را دریافت و قیام و اقدام کردند، هنرمند با خلق اثر هنری و صنعتگر با صنعت خود، حتی زمانی که جنگ تحمیلی به ملت ایران تحمیل شد همه مردم بسیج شدند و امروز هم هنرمندان به ظلم های جهانی واکنش نشان می دهند.

مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به واکنش هنرمندان به فجایع غزه، گفت: امروز در ماجرای غزه اغلب هنرمندان در اقصی نقاط دنیا نسبت به این فاجعه ضدانسانی  واکنش نشان می دهند و علیه آن اقدام  کرده و هنرمندان ایرانی هم به این موضوع واکنش نشان داده اند و ما به هنرمندانی که با ابزار هنر مقابل زورگویی ایستاده اند، افتخار می کنیم.

خراسانی‌زاده در پایان خاطرنشان کرد: هنر متعهد و انقلابی ابزاری برای ایستادن پای حق و ایستادن در مقابل زورگویی و ظلم است.

کد خبر 1758269

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha