وقتی «حجت» به یادواره شهدای الی بیت المقدس رسید

راه‌های متعددی وجود دارد که به قرب الهی برسیم پس باید بدانیم راه اتصال به عالم بالا و رسیدن به نورانیت پیرو ولایت بودن است، همان راهی را که «حجت» پیدا کرد، راهی که «دانا» رفته بود ...

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان گیلان_ نوشین کریمی

پس از ۳۷ سال دوری آمده است، مادرش همیشه میگفت او برمی‌گردد. مانند یعقوب در انتظار یوسفش چشمانش را از دست داده بود. طاقت نیاورد و حالا وقتی که خودش رفته، «حجتش» برگشته است.

«کاروان» امید آورده، برای همه آنهایی که در این سال‌ها چشم دوخته‌اند به راهی که شاید روزی با عطر نفس‌های جاویدالاثرهای این سرزمین یکبار دیگر هوایشان معطر شود به شیرینی وصال.

همان بلند قامتانی که اگر چه نوجوانی و جوانیشان را خرج دفاع از وطن کردند و مانند قاسم و علی اکبر امام حسین(ع) رفتند و مانند قنداق علی اصغر برگشتند، شاید مانند شهیدی گمنام بیایند و بتوانند بیقراری‌های مادری را التیام ببخشند.

باران تندی می بارید. دلم اما گرفته بود. قرار بود شهید را بیاورند در مراسم چهل و دومین سالروز شهادت سردار «غلامرضا دانا» و شهدای عملیات الی بیت المقدس در شامگاه(چهارشنبه، ۱۹ اردیبهشت) در مسجد جامع سنگر.

صدای اذن از مناره مسجد بلند بود که رسیدم. جلوتر از من اما خیلی‌ها آمده بودند، جایی را پیدا کردم و پشت سر نمازگزاران ایستادم. پشت سرم باز هم کسانی بودند که می‌آمدند. خیلی‌ها هم با بچه‌هایشان آمده بودند در این باران اردیبهشتی دلچسب.

وقتی «حجت» به یادواره شهدای الی بیت المقدس رسید


نماز خوانده شد و قاری آیاتی از کلام الله مجید را تلاوت کرد و سپس حجت الاسلام هاشم پور_ کارشناس مذهبی از قم پای منبر رفت و با بیان اینکه شهید «غلامرضا دانا» در تاریخ نوزدهم اردیبهشت سال ۶۱ در عملیات آزادسازی خرمشهر در جاده اهواز به شهادت رسید گفت: راه‌های متعددی وجود دارد که به قرب الهی برسید اما اگر به دنبال این هستید که راه اتصال به عالم بالا و رسیدن به نورانیت را پیدا کنید تنها راه رسیدن همان کسب تقوا و معرفت است.  



شاخص دین «ولایت» است


وی با بیان اینکه کسیکه متصل به اولیا الله و ولی الله نیست در این مسیر چیزی گیرش نمی آید افزود: عبادات باید زیر چتر ولی الله باشد چرا که اگر انسان کامل نباشد، عبادتش رشد نمی کند.

حجت الاسلام هاشم پور دینداری را در توحید دانست و تصریح کرد: توحید هم باید زیر چتر ولی الله باشد زیرا اگر همراه با ولایت نباشد فایده ای ندارد.

وی با بیان اینکه، ما در طول تاریخ در مورد خوارج شنیده‌ایم که چگونه اهل ریاضت بودند و تا صبح عبادت می‌کردند و در اصول و فروع دین چیزی کم نداشتند ادامه داد: اما این گروه پیرو ولایت نبودند در حالیکه شاخص دین یک مسئله است و آنهم «ولایت» می‌باشد.

وی عبادت منهای ولی‌الله را مخرب دانست و اظهار کرد: کسانی که پیرو ولایت نیستند شاخص ندارند و آنجا که باید تطبیق دهند نمی‌توانند.

وقتی «حجت» به یادواره شهدای الی بیت المقدس رسید


حجت الاسلام هاشم‌پور خاطر نشان کرد: اگر می خواهید عبادتی انجام دهید که باعث رشدتان شود باید زیر چتر ولی الله باشید چون هر چه باسوادتر، زاهدتر و در دین سخت‌تر باشید احتمال خطا و اشتباه کردنتان بیشتر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه خوارج کسانی بودند که نماز شب خوان و زاهد بودند ولی امیرالمومنین چند هزار نفرشان را در نهراوان از دم تیغ گذراند اظهار کرد:امیرالمؤمنین(ع) محور ولایت، معیار، شاخص و قطب نما هستند.

 

شیعیان زمان ظهور رشد مضاعف در عقلانیت، حکمت، توحید و معنویت دارند


حجت الاسلام هاشم‌پور در ادامه با تاکید بر اینکه، شیعیان زمان ظهور کسانی هستند که رشد مضاعف در عقلانیت، حکمت، توحید و معنویت دارند خاطر نشان کرد: دلیلش این است که وقتی حضرت حجت(عج) ظهور می‌کنند شیعیان او را به معنای واقعی کلمه پذیرفته‌اند و در برابر ولی خدا تسلیم محض هستند.

وی در ادامه به انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی(ره) اشاره کرد و گفت: امام خمینی فتح الفتوح نکرد بلکه در واقع فتح القلوب کرد زیرا مردم امام را باور کردند و تسلیم محض او شدند.

وقتی «حجت» به یادواره شهدای الی بیت المقدس رسید


حجت الاسلام هاشم‌پور با تاکید بر اینکه شهدای مراسم امشب، شهدای جهاد بودند که امام را باور کردند و توحید امام در آنها تسری یافت افزود: نسخه نجات بخش برای همه ما تسلیم ولی خدا شدن است.

وی با بیان اینکه اگر امروز پرچم ما بالا است و حتی ملت‌ها در غرب و مهد ظلم و خفقان به میدان آمده و یهود را لعن و نفرین می کنند و چفیه روی سر دخترانشان است گفت: همه اینها بخاطر این است که این جریان حول محور ولایت می چرخد.

 

شهدا متصل به نقطه فضل شده‌اند


حجت الاسلام هاشم‌پور تصریح کرد: به برکت امام خمینی انقلابی در دل ها رخ داد که هنوز آن جریان در سراسر دنیا الهام بخش است.

وی بیان کرد: چهل و دومین سال از شهادت شهید «دانا» می گذرد و این جمعیت که برای این مراسم و استقبال از «حجت کاروان» شهید تازه تفحص شده رودسری که پس از ۳۷ سال به وطن بازگشته نشان می دهد که شهدا متصل به نقطه فضل شده‌اند، چرا که شهید ولایت وقتی بیاید دل‌ها را اینگونه به هم می ریزد.

وقتی «حجت» به یادواره شهدای الی بیت المقدس رسید


هنوز مرثیه خوانی و مداحی شروع نشده بود که سلام و صلوات از سمت مردانه مسجد به گوش رسید. صدای سینه زنی و گریه و شیون که بلند شد یقین کردیم مهمانمان به مجلس رسیده است.

مدتی مراسم همانطور با حزن گذشت تا اینکه پرده سمت بانوان کنار رفت، تابوت مزین به پرچم مقدس ایران عزیز، روی دست‌های مادرانه عزاداران وارد جمع زنانه شد و گل‌های پرپری که همچون اشک‌های شفاعت خواهی روی سر شهید ریخته میشد...

وقتی «حجت» به یادواره شهدای الی بیت المقدس رسید


هر کس سعی می‌کرد برای سبقت در این دلدادگی متوسل به گوشه ای از این تابوت شود و حوائج خود را زیر لب زمزمه کند.
حوائجی برای عاقبت بخیری و چه نیکوتر که این عاقبت بخیری شهادت باشد. 

وقتی «حجت» به یادواره شهدای الی بیت المقدس رسید


گفتنی است، شهید «غلامرضا دانا» در تاریخ یازدهم شهریور سال ۴۱ در سنگر متولد شد.
وی در ابتدای تأسیس سپاه جزو نیروهای اولیه بود و در سپاه، در جاهای مختلفی از جمله در ستاد رشت، سنگر و خشکبیجار فعال بود که پس از مدتی معاون فرمانده سپاه رشت شد و به جبهه رفت.
دانا در عملیات‌های متعدد حضور داشت و در عملیات سوسنگرد نیز چشم راستش را از دست داده بود. 

وقتی «حجت» به یادواره شهدای الی بیت المقدس رسید


سرباز شهید «حجت کاروان واجاری» نیز روز دهم آذرماه سال ۱۳۴۵ پای به این جهان نهاد و در تاریخ ٢٩ آذر سال ۶۶ نیز در منطقه زبیدات به درجه رفیع شهادت نایل شد و پیکر مطهر این شهید تازه تفحص شده پس از ۳۸ دوری از وطن از روی DNA والدینش شناسایی و قرار است پس از مراسم هایی در انزلی و رشت در زادگاهش رودیر به خاک سپرده شود.

وقتی «حجت» به یادواره شهدای الی بیت المقدس رسید

کد خبر 1762406

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha