چهره و شخصیت امام زمان(عج) به خوبی معرفی نشده است

خطیب و واعظ کشوری با اشاره به نحوه تبلیغ و معرفی امام زمان گفت: حضرت ولی عصر ناجی جامعه بشری است ولی گاهی در معرفی ایشان را صحیح جلوه نداده‌ایم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، حجت الاسلام «مهدی دانشمند» در جشن بزرگ مردمی دهه کرامت تیران با اشاره به اینکه حضرت معصومه(س) مبلغ امام زمان خود یعنی حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) بود، اظهار داشت: این بانوی بزرگ اسلام مبلغ امام زمان خود و شهید تبلیغ دین پرورگار بود.

خطیب و واعظ کشوری افزود: شیعیان و پیروان خاندان عصمت و طهار آن حضرت را الگوی خود برای تبلیغ برای امام زمان در عصر حاضر قرار دهند و روز و شب برای این کار وقت بگذارند.

وی با بیان اینکه در امر تبلیغ امام عصر خانواده ها، مدارس و دانشگاه ها کوتاهی کرده اند، تصریح کرد: نسل جدید و بخش زیادی از جامعه کمترین شناخت را نسبت به آن حضرت دارند و اینگونه دشمن با شبه افکنی افکار و برنامه های خود را محقق می کند.

حجت الاسلام دانشمند ادامه داد: دشمن واقعیت ظهور امام عصر و حکومت جهانی مهدوی را قبول دارد و اگر به این اصل باور نداشت این همه برای تبلیغات سو و علیه مهدویت سرمایه گذاری نمی کرد.

وی با اشاره به نوع تبلیغ برای دین، گفت: حضرت ولی عصر ناجی جامعه بشری است و با مهربانی و لطافت برای هدایت بشر کار می کند و با ظهورش آرامش و خوبی ها فراگیر خواهد شد ولی گاها ایشان را ترسناک جلوه داده ایم.

چهره و شخصیت امام زمان به خوبی معرفی نشده است

خطیب و واعظ کشوری ادامه داد: چنان در تبلیغ برای امام عصر بی دقتی شده که جوانان برای ظهور آن حضرت دعا نمی کنند چرا که از ترس جان و کشته شدن خود به دست آن امام می ترسند.

وی به خانواده ها توصیه کرد تا با اهل منزل خود به ویژه فرزندانشان در خصوص مهدویت، امام زمان و دعای برای فرج گفتگو کنند و ایمان و تقوا را در بین اهل و عیال خود توسعه بدهند.

حجت الاسلام دانشمند از کمبود برنامه ویژه امام زمان(عج) انتقاد کرد و اذعان داشت: تنها به چند جشن در ایام ماه شعبان اکتفا شده و این سزاوار نیست.

وی یادآورشد: بعضی از جشن های نیمه شعبان که با رقص و موسیقی همراه شده مسیر غلطی است که پیش می رویم و باید اصلاح شود.

پارتی بازی اپیدمی فراگیر در کشور

این استاد حوزه و دانشگاه با انتقاد از فساد در بدنه مدیریتی کشور گفت: بارتی بازی اپیدمی فراگیر در کشور شده و در همه دولت ها نیز وجود دارد و این موضوع کشور را دچار مشکل کرده است.

وی ادامه داد: دشمنان تنها ۴۰ درصد از مشکلات را برای مملکت ما ایجاد می کنند و مابقی متوجه بعضی از مسئولان است که با پارتی بازی، باندبازی، سیاسی بازی و رفیق بازی به نیازهای جامعه و اصول مدیریتی بی توجه شده اند.

حجت الاسلام دانشمند خاطرنشان کرد: همه مشکلات را نباید به توطئه دشمنان گره زد بلکه در درون کشور چالش ها و نگرانی هایی در حوزه مدیریتی وجود دارد که اگر اصلاح شود وضعیت مملکت نیز بهبود خواهد یافت.

وی ادامه داد:  گره زدن موضوعات تربیتی به فضای مجازی نیز چالشی دیگر است که خانواده ها همه انحرافات را به تبلیغات این فضا گره می زنند در حالی که خودشان برای تبلیغ دین و آموزش مفاهیم دینی فرزند خود کار نمی کنند.

این کارشناس دینی با بیان اینکه دشمن در فضای مجازی برای انحراف اعتقادی کار کرده، گفت: کسی منکر این اقدامات و اتفاقات نیست اما همه مشکلات اقتصادی وابسته به فضای مجازی نبوده و خانواده ها و مدارس هم کوتاهی داشته اند.

وی خاطرنشان ساخت: مردم کشورمان و نسل جدید از ته دل دین اسلام را قبول دارند اما تبلیغات غلط، هدایت اشتباه و مشلات مدیریتی بر کاهش باورهای آن ها تاثیر گذاشته است.

چهره و شخصیت امام زمان به خوبی معرفی نشده است

لزوم تقویت وزن اعتقادی در برابر شبه ها

خطیب و واعظ کشوری با اشاره به اینکه بعضی از افراد در مشاهده فساد اداری و نارسایی ها نسبت به دین مشکل پیدا می کنند، اظهار کرد: این اتفاق ناشی از باورهای دینی بوده چرا که حساب دین، پروردگار، معصومین و قرآن از افراد ظاهر نما جدا است.

وی ادامه داد: قرآن و عترت تنها اسلام واقعی هستند و باید حساب روحانیون از چهارده معصوم، مداح از امام حسین(ع)، قاری از قرآن، نمازخوان ها از مسجد جدا شود و دین را در قرآن و اهل البیت(ع) جستجو کنیم.

حجت الاسلام دانشمند با بیان اینکه اگر باورهای اعتقادی تقویت شود آنگاه مردم با مشاهده فساد در سیستم اداری، لغزش مداح و روحانی و متدین ظاهر نما نسبت به دین بی توجه نمی شوند.

تکریم جوانان در جامعه و خانواده

وی در بخشی از سخنان خود با توصیه به مردم و مسئولان، رعایت رفتار صحیح در برخورد با جوانان و نوجوانان را مهم خواند و اذعان داشت: محیط خانواده پادگان نظامی نیست که پدر و مادر انتظار گوش به فرمانی از فرزندان خود داشته باشند بلکه باید در تعامل، تکریم و دوستی به تربیت پرداخته و مفاهیم دینی را آموزش بدهند.

این واعظ برجسته کشور با بیان اینکه بعضی از خانواده ها مچ گیری می کنند، خاطرنشان کرد: با آغوش باز فرزندان خود را دریابید و بدانید که عقل کامل نیستید و بر این اساس علاوه بر تکریم فرزندان خود، دلسوز آنان باشید.

کد خبر 1762718

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha