ازمیر ترکیه میزبان همایش گردشگری حلال

سومین دوره همایش گردشگری حلال با مشارکت ۴۰ کشور و ۳۰۰ شرکت کننده در ازمیر ترکیه آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از آناتولی، فعالیت‌های سومین دوره همایش گردشگری حلال با همکاری وزارت فرهنگ و گردشگری، آژانس همکاری و هماهنگی ترکیه(تیکا)، دانشگاه آفیون کوجاتپه، جمعیت بین المللی گردشگری حلال، انجمن تجار و صنعتگران مستقل (موصیاد)، آژانس صدور گواهی حلال و موسسه استاندارد و اندازه‌شناسی کشورهای اسلامی روز جمعه( ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) در ازمیر آغاز شد.

این همایش دو روزه که تا یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ادامه دارد، با حضور نمایندگان گردشگری حلال و باهدف پاسخ به نیازهای اقامت، سفر و تعطیلات مسلمانان مطابق با قوانین و اعتقادات اسلامی برگزار می شود.

«حسین پاموکجو» یکی از اعضای هیئت علمی دانشکده گردشگری دانشگاه آفیون کوجاتپه، گفت: این همایش افزایش سرمایه گذاری در گردشگری مسلمان پسند را دنبال می کند.

پاموکچو افزود: ۳۰۰ شخصیت از ۴۰ کشور جهان در ۸۵ بخش مختلف در این کنفرانس شرکت کردند.

یوسف غرشکر، رئیس انجمن بین المللی حلال نیز گفت: اولین دوره این کنفرانس در سال ۲۰۱۷ با حضور ۱۲۳  شخصیت از ۱۳ کشور جهان انجام شد و در دومین دوره در سال ۲۰۱۹ نزدیک به ۲۰۰ شخصیت از ۲۰ کشور جهان شرکت کردند.

مرا د کونداک، رئیس شورای بخش گردشگری موصیاد گفت: حاضران در طول دو روز در این همایش به منظور توسعه گردشگری مسلمان پسند تبادل نظر خواهند کرد.

در دومین روز این همایش که تا یکشنبه ادامه دارد، درباره اقداماتی که باید برای افزایش تعداد مؤسسات ارائه دهنده خدمات گردشگری حلال و ارتقای کیفیت آنها و افزایش تعداد گردشگران انجام شود، بحث و گفتگو خواهد شد.

کد خبر 1762767

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha