بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) ظرفیت خود را به کانون‌های مساجد اختصاص می‌دهد

سعیدی‌زاده با اشاره به برگزاری جشنواره روستایی «آسمان هشتم» با همکاری کانون‌ فرهنگی هنری «امام المنتظر»، گفت: بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) در اجرای برنامه‌های رضوی ظرفیت خود را در خدمت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد قرار می‌دهد.

«مرتضی سعیدی‌زاده»، مدیرعامل بنیاد بین المللی امام رضا(ع) در گفتگو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری شبستان درباره استفاده از ظرفیت کانون های فرهنگی هنری مساجد در جشن ها و برنامه ها دهه کرامت، اظهار کرد: بنیاد بین المللی امام رضا(ع) برنامه های گسترده ای را در سطح کشور  با عنوان جشنواره «زیر سایه خورشید» برگزار می کند؛ گروه های سرود رضوی در کنار جشنواره «زیر سایه خورشید» با محوریت کانون های فرهنگی و هنری مساجد و موسساتی که در فضای توسعه فرهنگ رضوی در سطح کشور فعال هستند، اجرای برنامه دارند. همچنین در حوزه آستان قدس جشنواره های «زیر سایه خورشید» و   «امام رضا (ع)» را برگزار می کنیم.

وی تصریح کرد: بنیاد بین المللی امام رضا(ع) ظرفیت خود را در خدمت  کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد قرار می دهد، به طور نمونه کانون «امام المنتظر» روستای کردر شهرستان میناب در استان هرمزگان کانونی رضوی و ۱۶ سال است که جشنواره «آسمان هشتم» را برگزار می کند.

سعیدی‌زاده از برگزاری جشنواره روستایی «آسمان هشتم» در سطح ملی خبر داد و گفت: امسال بنیاد بین المللی امام رضا(ع) در کنار کانون «امام المنتظر» جشنواره روستایی رضوی را در سطح ملی از ۲ رشته تخصصی به ۷ رشته ارتقا داده است؛ این جشنواره در حوزه های عکس، نقالی، پرده خوانی، چاوشی خوانی، آیین های نمایشی و سرود برگزار می شود.

مدیرعامل بنیاد بین المللی امام رضا(ع) درباره راه های ترویج فرهنگ رضوی با استفاده از ظرفیت هنر، خاطرنشان کرد: شعر، داستان، سرود، مدیحه سرایی، چاوشی خوانی ظرفیت مطلوبی برای عرضه معارف رضوی است که ما در بنیاد تلاش داریم این ظرفیت را گسترش دهیم.

پایان پیام/

کد خبر 1763132

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha