نمی توانم در مورد آنچه در غزه اتفاق می افتد، سکوت کنم

«گری لینکر» فوتبالیست سابق انگلیسی و مجری ورزشی بی‌بی‌سی، حملات اسرائیل در غزه را محکوم کرد و این بحران انسانی را بدترین حادثه توصیف کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «aboutislam»، گری لینکر، فوتبالیست سابق انگلیسی و مجری ورزشی بی‌بی‌سی، حملات اسرائیل در غزه را محکوم کرد و این بحران انسانی را بدترین حادثه توصیف کرد.

او اتهامات یهودی ستیزی را رد کرد و خواستار آگاهی از پیچیدگی های درگیری جاری در غزه شد.

لینکر در این باره گفت: در واقع، این موضوع مستقیما به من مربوط نمی شود، چون نه مسلمان هستم نه یهودی؛ نه اسرائیلی هستم و نه فلسطینی؛ اما آنچه می‌دانم این است که یک بحران انسانی در غزه در حال روی دادن است.

وی افزود:  من صرفا از بیرون به عنوان یک ناظر بی طرف به مسائل نگاه می‌کنم و می‌توانم بگویم که چیزی بدتر از این در طول زندگی‌ام ندیده ام. تصاویر ثابت کودکانی که روز به روز جان خود را از دست می دهند هیچ گاه از ذهن من بیرون نمی رود.

لینکر با ابراز تاسف عمیق برای از دست رفتن جان انسان‌های بی گناه اظهار داشت که تصاویری که از غزه می‌رسد، اشک او را در می آورد.

وی ‌با بیان اینکه آنچه در غزه اتفاق می‌افتد بسیار وحشتناک است، افزود: وقتی برخی از تصاویر را در شبکه‌های اجتماعی می‌بینم، مدام گریه می‌کنم.

این فوتبالیست انگلیسی گفت: به محض اینکه صدای خود را در برابر آنچه اسرائیلی‌ها انجام می دهند، بلند می کنید شما را متهم می کنند که طرفدار حماس هستید تا به این ترتیب جنایت‌های انجام شده در غزه را توجیه کنند.

وی تصریح کرد که برای ساکت نگه داشتن مردم لابی های زیادی وجود دارد.

لینکر به انتقاد از یهودستیزی پاسخ داد و گفت: من فکر نمی‌کنم این که بگوییم آنچه اسرائیل انجام می‌دهد اشتباه است یهودی‌ستیزانه است. من نمی فهمم که چگونه همه در حال حاضر گرفتار چنین اشتباهی شده اند.

گفتنی است، نزدیک به ۳۵ هزار نفر که اکثرا زن و کودک در حملات اسرائیل به غزه از ۷ اکتبر تاکنون شهید شده اند.

کد خبر 1763134

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha