جشنواره ادبی «چلّه‌ی چارانه» در نیشابور برگزار شد

همزمان با بزرگداشت روز ملی حکیم عمرخیام نیشابوری برای دوازدهمین سال جشنواره ادبی چلّه چارانه (حفظ و بیان مفاهیم رباعیات حکیم عمر خیام نیشابوری) در نیشابور برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، دوازدهمین جشنواره ادبی چلّه چارانه با رویکرد حفظ و بیان مفاهیم رباعیات حکیم عمر خیام نیشابوری همزمان با بزرگداشت روز ملی حکیم عمرخیام نیشابوری با اهتمام آموزش و پرورش در نیشابور برگزار شد.

سیدمهدی قاضی، معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش نیشابور در حاشیه این رویداد به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت:این برنامه با هدف آشنایی بهتر دانش آموزان با مفاخر و مشاهیر، احترام و حفظ میراث ماندگار پیشینیان، پرورش هویت ملی، هم گامی اولیا و مربیان با دانش آموزان و مشارکت آنان در طرح و برنامه ها، تقویت و گسترش نشاط و شادابی، پرورش هوش کلامی، بهبود سواد خواندن و افزایش اعتماد به نفس دانش آموزان با اهتمام گروه های آموزشی معاونت آموزش ابتدایی آموزش و پرورش نیشابور برای دوازدهمین سال پیاپی در دبستان‌های نیشابور برگزارگردید.

وی افزود: ۴۰ رباعی خیام با مشورت کارشناسان مختلف بررسی و انتخاب شده که اجرای آن پس از ضبط و تکثیر بر روی سی دی برای خوانش صحیح در اختیار خانواده‌ها و معلمان قرار گرفته‌است.

قاضی خاطرنشان کرد: جامعه هدف در این جشنواره دانش آموزان دوره اول ابتدایی می باشند که در سطح آموزشگاه  بیش از۱۷۶۵نفر دانش آموز شرکت نموده  و از این میان، ۳۱۵ نفر به  مرحله پایانی جشنواره راه پیدا کرده اند  که مراسم پایانی در روز ۲۸ اردیبهشت در سالروز بزرگداشت حکیم عمر خیام نیشابوری برگزار می گردد.

معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش نیشابور بیان کرد:  داوران  شامل شاعران، کارشناسان ارشد ادبیات و معلمان ابتدایی هستند.

وی یادآور شد: این جشنواره از سوی معاونت آموزش ابتدایی، کارشناسی تکنولوژی و گروه های آموزشی دوره ی ابتدایی برای  دوازدهمین سال پیاپی برنامه ریزی  ودر حال اجراست.

معاون مدیرکل ومدیر آموزش وپرورش نیشابور تصریح کرد: تلاش ما این است که نیشابور در آینده به قطب ادبی بدل شود و در پایان این جشنواره دانش‌آموزان بتوانند مفاهیم کلی رباعیات را در حد دوره ابتدایی بیان کنند.  

گزارش: سید باقر میر علمدار

کد خبر 1763191

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha