رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک: 

اهمیت جمعیت و داشتن نیروی انسانی جوان در جامعه برای مردم تشریح شود

دستاوردها و پیامدهای جوانی جمعیت باید در تمام ایام سال اطلاع رسانی شود
اهمیت جمعیت و داشتن نیروی انسانی جوان در جامعه برای مردم تشریح شود

دکتر امانی با تاکید بر تشریح برنامه‌های جوانی جمعیت در جامعه، گفت: دستاوردها و پیامدهای جوانی جمعیت باید در تمام ایام سال اطلاع رسانی شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، علیرضا امانی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک با اشاره به اینکه ۲۴ تا ۳۰ اردیبهشت به‌نام هفته ملی جمعیت نام گذاری شده است، گفت: یرنامه های این هفته با شعار "نقش من در جوانی ایران" برگزار می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک با تاکید بر اینکه بایستی اهمیت جمعیت و داشتن نیروی انسانی جوان در جامعه برای مردم تشریح شود، افزود: این مهم وظیفه همگانی است و همه باید به آن توجه ویژه داشته باشند.

وی به روز شمار این هفته اشاره و افزود: ۲۴ اردیبهشت ماه به‌نام "رسانه و جوانی جمعیت"، ۲۵ اردیبهشت "مدیران و جوانی جمعیت"، ۲۶ اردیبهشت "خانواده موفق و جوانی جمعیت"، ۲۷ اردیبهشت با شعار "دستگاه‌های دولتی و جوانی جمعیت"، ۲۸ اردیبهشت "شرکت‌های خصوصی و جوانی جمعیت"، ۲۹ اردیبهشت "نخبگان و جوانی جمعیت" و یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ماه‌" نقش گروه‌های مردم نهاد و سمن‌ها" در موضوع جوانی جمعیت نام‌گذاری شده است.

این مقام مسئول با تاکید بر نقش شرکت‌های خصوصی در موضوع سلامت، گفت: استفاده از ظرفیت شرکت‌های خصوصی در حوزه سلامت به ویژه جوانی جمعیت می‌تواند زمینه‌ساز رفع بسیاری از دغدغه‌ها در این حوزه باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک تقویت هویت مادری و اجرای منشور کرامت مادران را از محورهای هفته ملی جمعیت دانست و عنوان کرد: مادران در سن باروری، پیشگیری و مقابله با سقط عمدی جنین دو هدف عمده در طرح ملی جوانی جمعیت است و اگر جلوی سقط‌ها گرفته شود کمک خوبی به موضوع جوانی جمعیت شده است.


دکتر امانی ترویج ازدواج آسان و به هنگام در موضوع جوانی جمعیت را مهم دانست و عنوان کرد: ازدواج و فرزندآوری به موقع در موضوع جوانی جمعیت تاثیرگذار است.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک با بیان اینکه؛ لازم است نه تنها در هفته جمعیت بلکه در تمام ایام سال دستاوردها و پیامدهای جوانی جمعیت از طریق رسانه‌ها و جراید به اطلاع مردم رسانده شود، گفت: آمار سزارین در استان از میانگین کشوری بالاتر است که باید ترویج زایمان طبیعی در دستور کار افراد دست اندرکار در این حوزه قرار بگیرد.

کد خبر 1763250

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha