نمایندگان مجلس در مسیر گفتمان ولایت حرکت کنند

حجت الاسلام کاظم صادقی گفت: نمایندگان مجلس در ابتدای هر دوره باید با گفتمان ولایت به‌ معنای واقعی آن آشنا شوند و این مسیر را دنبال کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ظهر امروز (۲۸ اردیبهشت ماه) حجت الاسلام کاظم صادقی در خطبه های نماز جمعه جازموریان، گفت: یکی از مولفه های سبک زندگی اسلامی توجه والدین به حقوق فرزندان است.
امام جمعه جازموریان ضمن تبریک میلاد امام رضا (ع)، بیان کرد: ستیز با طاغوت و حاکمیت‌های غیرالهی از اصلی‌ترین مأموریت‌های انبیاء الهی و به تبع آن حضرات معصومین (ع) است.
وی با بیان اینکه از پیچیدگی‌های عصر ولایت امام رضا (ع) مسئله پذیرش ولایتعهدی است، تصریح کرد: یکی از بُرهه‌های پیچیده طاغوت‌ستیزی در عصر تأویل و در عصر مبارزه امام رضا (ع) با مأمون، بُرهه ولایت‌عهدی حضرت رقم خورد این مبارزه ابعاد سیاسی، اجتماعی و فرهنگی متعددی داشت که یکی از مهم‌ترین این ابعاد، مبارزه بر سر تصاحب قدرت مردم بود و در عالم سیاست، یکی از عظیم‌ترین منابع قدرت، قدرت مردم است.
حجت‌الاسلام صادقی با اشاره به روز ملی جمعیت، اظهار کرد: کاهش شدید نرخ رشد جمعیت و سقوط نرخ باروری در ایران اسلامی یکی از دغدغه‌های جدی رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) در چند سال اخیر بوده است.  
خطیب جمعه جازموریان ادامه داد: این دغدغه تا جایی است که ایشان در دیدار اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی ضمن ابراز نگرانی از این موضوع فرمودند؛ «یکی از خطراتی که وقتی انسان درست به عمق آن فکر می‌کند تن او می‌لرزد، این مسئله جمعیت است».
وی عنوان کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران با گذشت بیش از ۲۰ سال از اجرای سیاست تحدید جمعیت، با توجه به ملاحظات گوناگون اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و امنیتی، سیاست افزایش جمعیت را در پیش گرفته است.  
حجت الاسلام صادقی تاکید کرد: بی‌تردید برای تحقق سیاست جدید جمعیتی، باید اقدام‌های متعددی در حوزه‌های گوناگون انجام شود. یکی از مهم‌ترینِ این اقدام‌ها، فرهنگ‌سازی و به تعبیر دقیق‌تر تغییر گفتمان جامعه، از کاهش جمعیت به افزایش جمعیت است.
امام جمعه جازموریان با اشاره به مهمترین راهبردهای شبکه امامت برای گفتمان سازی و فرهنگ سازی افزایش جمعیت، ابراز کرد: ترویج تحکیم خانواده، ترویج ازدواج‌های آسان، اصلاح بینش، نگرش و رفتار خانواده‌ها در زمینه فرزندآوری، مطالبه تحقق کامل قانون جوانی جمعیت و تقدیر از سیاست‌های تشویقی افزایش جمعیت است.
وی اضافه کرد: همچنین ترویج فرهنگ اعتماد و حُسن‌ظن به خداوند، اصلاح برداشت‌های نادرست درباره نقش «زنانگی»، «همسری» و «مادری» بانوان، افشای طرح‌های نظام سلطه برای کاهش جمعیت جهان و ایجاد حساسیت درباره بحران‌ها و آسیب‌های ناشی از کاهش جمعیت بخش دیگری از راهبرهای شبکه امامت در راستای جوانی جمعیت است.
حجت الاسلام صادقی با اشاره به نزدیک بودن شروع به کار مجلس جدید، خاطرنشان کرد: زیبایی‌های مشارکت، رقابت، امنیت و سلامت انتخابات اخیر علی‌رغم برخی تخلفات تأسف‌بار، فراوان بود.
خطیب جمعه جازموریان بیان کرد: دو نکته هم در انتخابات مجلس شورای اسلامی، مشارکت ۴۱ درصدی مردم است یکی این که اگر به دلیل مشکلات عدیده داخلی خصوصا اوضاع معیشتی تا حدود زیادی مقبول است اما واقعیت این است که این نصاب مشارکت، مطلوب نیست.
وی اضافه کرد: دوم غلبه آزار دهنده برخی بداخلاقی های انتخاباتی است که در هر دو مرحله اول و دوم مشاهده شد، غلبه احساسات بر عقلانیت، بد اخلاقی‌های تبلیغاتی، افشاگری‌های مبهم و تأیید نشده، تندوری‌ها و خشونت کلامی نسبت به یکدیگر، تشدید دوقطبی‌های کاذب، از نازیبایی های انتخاباتی بود که مانند زخمی بر پیکره جبهه انقلابی نشست و نباید در آینده ادامه یابد.
حجت الاسلام صادقی اظهار کرد: با صراحت می‌توان گفت؛ این بداخلاقی‌ها برای اولین‌بار توسط رهبر حکیم انقلاب به آن اشاره و از آن ابراز نارضایتی شد و احتمالاً در بیانات آینده ایشان هم بدان اشاره می‌شود.
امام جمعه جازموریان ضمن توصیه به نمایندگان منتخب جدید خانه ملت، تاکید کرد: تلاش مومنانه و رفیقانه نه رقیبانه برای تشکیل و انتخاب هیأت رئیسه و اعضا و روسای کمیسیون‌ها،  واقعیت این است که با پایان یافتن تبلیغات انتخاباتی، اینک نوبت رفاقت برای خدمت نه رقابت برای قدرت است.
وی تصریح کرد: مهم این است که براساس شایسته‌ سالاری و ملاک‌های صحیح مدیریت عقلانی و انقلابی، شاهد یک رویداد الگویی از مجلس دوازدهم باشیم این اقدام به منزله علامت مهم در شکل‌گیری یک مجلس انقلابی است.
حجت الاسلام صادقی ابراز کرد: ۱۷۴ نفر از نمایندگان تازه‌نفس هستند برخی از ایشان سابقه نمایندگی دارند اما بخش زیادی هم برای اولین‌بار به بهارستان راه یافته‌اند به باور ما اولین و مهمترین وظیفه آشنایی عمیق با قانون اساسی و وظایف نمایندگی و اسناد بالادستی کشور و مهم‌تر از آن آشنایی عمیق با گفتمان امام راحل و رهبر حکیم انقلاب اسلامی است.
 خطیب جمعه جازموریان عنوان کرد: نمایندگان مجلس در ابتدای هر دوره باید با گفتمان ولایت به‌ معنای واقعی آن آشنا شوند و این مسیر را دنبال کنند.
وی ادامه داد: جانمایی واقعی و به دور از احساس و هیجان در کمیسیون های مجلس براساس تخصص و نیاز جامعه ضروری است اما در موارد زیادی دیده‌ایم که برخی نمایندگان برای عضویت در یک کمیسیون مسابقه‌ گذاشته اند از جمله بیم‌های همیشگی تشکیل ضعیف کمیسیون فرهنگی و فقدان نمایندگان متخصص و آشنا باابعاد فرهنگ جامعه اسلامی و انقلابی است.
حجت الاسلام صادقی گفت: وجود مشکلات اقتصادی و معیشتی مهم‌ترین مسئله کلان کشور است که آحاد ملت را تحت‌الشعاع قرار داده بنابراین به نظر می‌رسد مجلس پیش رو با انجام اقدامات قانونی ضمن اجرایی‌کردن شعار سال، مطالبات رهبر انقلاب در تحقق جهش تولید با مشارکت مردم را فراهم کرده و گام‌های اساسی به‌ منظور مردمی‌سازی اقتصاد و مبارزه با تبعیض و فساد بردارد و تغییر در روندها را از همین نقطه آغاز کرده، جواب اعتماد مردم را دهد.

کد خبر 1763827

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha