جمعیت عاملی موثر در جهانی شدن تمدن نوین اسلامی است

حجت الاسلام روح الله اکبری نیا جمعیت را عاملی موثر در شکل گیری تمدن نوین اسلامی دانست و گفت: خواسته همه انبیای الهی و معصومین (ع) این است که تمدن نوین جهانی اسلامی سراسر دنیا را در بر بگیرد که این مهم با افزایش جمعیت محقق می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ظهر امروز (۲۸ اردیبهشت ماه) حجت الاسلام روح الله اکبری نیا در خطبه های نماز جمعه جیرفت، گفت: یکی از دغدغه های مقام معظم رهبری بحث فرزندآوری و افزایش نسل جوان است.
امام جمعه موقت جیرفت افزود: اگر نگاهی به آیات قرآن کریم کنیم می بینیم در برخی از آیات به جمعیت مسلمانان و فرزندآوری اشاره شده است به طور مثال یکی از آیات قرآن کریم فرزند را یک موهبت الهی برشمرده است.
وی با بیان اینکه خانواده و جامعه مسئول ازدواج افراد بی همسر هستند، ابراز کرد: مقام معظم رهبری می فرمایند؛ این مسئله جمعیت گاهی انسان را به آن فکر وادار می کند و این فکر عمقی تن انسان را می لرزاند.
حجت الاسلام اکبری نیا با اشاره به دلایل دغدغه رهبری در مقوله جمعیت، اظهار کرد: تامین نیروی جوان و با نشاط برای پیشرفت کشور یکی از این دلایل است زیرا اگر کشور نیروی جوان به اندازه کافی نداشته باشد یعنی نشاط لازم و پیشرفت متوازن و پایدار را ندارد بنابراین اگر می بینیم برخی کشورها در بسیاری از عرصه ها مخصوصا اقتصاد پیشرفته هستند، این مهم به دلیل جمعیت آنها است.
خطیب موقت نماز جمعه جیرفت دومین دغدغه رهبری در مقوله جمعیت را رفع آسیب های زندگی غربی دانست و اظهار کرد: امروز غربی ها به سبک زندگی خود که اشتباه است اعتراف دارند بنابراین برای جبران این اشتباه مشوق های بسیاری در نظر گرفته اند.
وی با بیان اینکه اندکی از کشورها با قرار دادن مشوق های بسیاری توانستند جمعیت خود را افزایش دهند، عنوان کرد: از دولت انقلاب آیت الله رییسی انتظار می رود در روند اعطای مشوق های فرزند آوری و جوانی جمعیت تسریع شود.
حجت الاسلام اکبری نیا اضافه کرد: در روند واگذاری زمین، اعطای تسهیلات بانکی و خودرو باید تسریع شود هر چند دولت انقلابی در زمینه رفع دغدغه های رهبری تلاش می کند که جای تشکر دارد اما انتظار داریم این مشوق ها بیشتر شود.
امام جمعه موقت جیرفت جمعیت را عاملی موثر در شکل گیری تمدن نوین اسلامی دانست و تصریح کرد: خواسته همه انبیای الهی و معصومین (ع) این است که تمدن نوین جهانی اسلامی سراسر دنیا را در بر بگیرد که این مهم با افزایش جمعیت محقق می شود.
وی با اشاره به هفته اهدای عضو، ابراز کرد: اهدای عضو اهدای زندگی است و کسی که مرگ مغزی می شود دو هفته زنده می ماند و چقدر خوب می شود خانواده اش با بخشیدن اعضای حیاتی بدن او به سه بیمار دیگر زندگی ببخشند و این مهم باید فرهنگ سازی شود.
حجت الاسلام اکبری نیا اضافه کرد: در جنوب کرمان آن طور که دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گزارش داده اهدای عضو در حال فرهنگ‌سازی است.
خطیب موقت نماز جمعه جیرفت با اشاره به ۱۱ ذیقعده سالروز ولادت امام رضا (ع)، خاطرنشان کرد: مردم ما امام رضایی هستند و هر وقت اوقات فراغتی داشته باشند به پابوس آن حضرت می روند، ما در بسیاری از مشکلات باید به امام رضا (ع) آن امامی که مهمان ماست پناه ببریم. وی با بیان اینکه در واقع آن حضرت میزبان ماست، تصریح کرد: امام رضا (ع) مقرب درگاه خداست، توسل از ضروریات شیعیان است زیرا توسل گره ها را باز و مشکلات را رفع می کند.
وی ابراز کرد: در اعیاد و موالید ائمه اطهار (ع) مراقبت کنیم که مجالس جشن با پخش موسیقی حرام به مجالس گناه تبدیل نشوند زیرا امامان معصوم (ع) به هیچ وجه راضی نیستند ما مرتکب گناه شویم.
حجت الاسلام اکبری نیا با بیان اینکه فتح خرمشهر تمام معادلات ابرقدرت های پوشالی دنیا را بر هم زد، اظهار کرد: قریب دو سال خرمشهر در دست بعثی ها بود این سپاه، بسیج و ارتش بودن که دعای خیر مردم توانستند خرمشهر را آزاد کنند.
امام جمعه موقت جیرفت بیان کرد: امام خمینی (ره) فرمود؛ «خرمشهر را خدا آزاد کرد»، زیرا رزمندگان به خاطر خدا جنگیدند و مردم هم از خدا می خواستند که به رزمندگان نصرت عطا کند، رزمندگان ما در فتح خرمشهر توانستند ۱۹ هزار اسیر دستگیر کنند  و ۱۵ هزار زخمی و تلفات و تجهیزات جنگی از آنها بگیرند.
وی با بیان اینکه روز فتح خرمشهر روز مقاومت، ایثار و پیروزی است، تاکید کرد: باید یاد شهدا را که برای ما آسایش و امنیت به ارمغان آورند و از ناموس خود دفاع کردند، گرامی داریم.
حجت الاسلام اکبری نیا با اشاره به اینکه با محاصره خرمشهر قلب مردم به درد آمد، گفت: وقتی خرمشهر آزاد شد و ما پیروز شدیم مردم شادمان شدند این پیام خدا برای همه مومنین است که اگر در راه خدا باید استقامت کنید پیروزی شامل شما مومنین می شود.

کد خبر 1763846

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha