به پاسداری این خاک رفته ابراهیم

مسئولان فرهنگی و هنری با تسلیت شهاد مظلومانه آیت الله سید ابراهیم رئیسی و هیات همراه بر شهادت به عنوان پاداش مجاهدان راستین و خدمتگزاران حقیقی دین و آیین و سرزمین تاکید کردند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، در پی شهادت مظلومانه آیت الله سیدابراهیم رئیسی، رییس جمهوری کشورمان و هیأت همراه مسئولان فرهنگی و هنری پیام های تسلیتی صادر کردند.

پیام تسلیت رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملّی برای شهادت آیت الله سید ابراهیم رئیسی

علیرضا مختارپور رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملّی در پیامی شهادت مظلومانه آیت الله سید ابراهیم رئیسی و همراهان ایشان را تسلیت گفت.

به گزارش روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملّی ایران، متن پیام به شرح زیر است:

«انّالِله و اِنّا ِالیه راجعون»

شهادت پاداش مجاهدان راستین و خدمتگزاران حقیقی دین و آیین و سرزمین است.

شهادت حضرت آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور خادم ملت و همراهان ایشان را به عموم مردم مؤمن ایران و مسلمانان جهان تسلیت می گویم.

نگرانی و دعاهای از عمق جان برآمده در ساعت های سختی که بر ملت ایران گذشت نشان دهنده شناخت و قدرشناسی و قدردانی آحاد ملت شریف از خدمتگزار حقیقی آنها بود. خدمتگزاری که تمامی دقایق فرصت مسئولیت را به توفیق خدمت خالصانه سپری کرد، خادمی که در شب ولادت حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام که تمام ایران حرم شریف آن حضرت است به ملکوت اعلی پیوست. یادش گرامی و راهش تا ابد سرمشق همه خدمتگزاران این کشور باد.

پیام تسلیت معاون امور فرهنگی در پی شهادت آیت الله سید ابراهیم رئیسی

یاسر احمدوند، معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی شهادت آیت‌الله رئیسی را تسلیت گفت.

به گزارش روابط عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران، یاسر احمدوند، معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی شهادت آیت‌الله رئیسی را تسلیت گفت. متن این پیام به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم»

إِنَّ ٱلَّذِینَ قَالُواْ رَبُّنَا ٱللَّهُ ثُمَّ ٱسۡتَقَٰمُواْ تَتَنَزَّلُ عَلَیۡهِمُ ٱلۡمَلَـٰٓئِکَةُ أَلَّا تَخَافُواْ وَلَا تَحۡزَنُواْ وَأَبۡشِرُواْ بِٱلۡجَنَّةِ ٱلَّتِی کُنتُمۡ تُوعَدُونَ

شهادت رئیس‌جمهور مکتبی و سیدالشهداء خدمت انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله رئیسی و همراهان گرانقدر ایشان، جلوه‌ای دیگر از وعده‌ی حق تعالی در پذیرش عمل خالصانه و مومنانه بود.

معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن تسلیت این ضایعه تاثربرانگیز به ساحت حضرت ولی عصر عج، ملت بزرگ ایران و رهبری معظم انقلاب، بر استمرار روش و منش آن عزیزان در خدمتگزاری به مردم تاکید می‌کند.

در نظام مقدس جمهوری اسلامی با هدایت مقام معظم رهبری دام‌ظله بن‌بست وجود ندارد و در روند اجرایی امور کشور و آنچه به عهده معاونت فرهنگی در خدمت به اهل فرهنگ است وقفه‌ای نخواهد بود.

پیام تسلیت مدیرعامل بنیاد رودکی در پی شهادت ریاست جمهوری

محمد اله‌یاری فومنی مدیرعامل بنیاد رودکی در پیامی درگذشت آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشورمان و همراهان ایشان را تسلیت گفت.

به گزارش روابط عمومی بنیاد رودکی، متن این پیام بدین شرح است:

«إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ‌»

به پاسداری این خاک رفته ابراهیم

شهید راه دفاع از حریم این وطن است

حادثه دلخراش سقوط بالگرد و شهادت ناباورانه رئیس جمهور محترم، وزیر امور خارجه، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، استاندار آذربایجان شرقی و همراهانشان، غمی بزرگ و عمیق بر دل‌های ما نشاند.

آیت‌الله رئیسی رحمت الله علیه، به عنوان خادم آستان حضرت رضا علیه السلام با قلبی رئوف، نیتی صادقانه و خالصانه، اندیشه‌ای ژرف و اراده‌ای جدی و روحیه جهادگرانه همواره برای حل مشکلات مردم بویژه نقاط دوردست و کمتر برخوردار  تلاشی وافر و شبانه‌روزی داشتند.

دغدغه‌ ایشان در مسائل فرهنگی و هنری نیز مایه دلگرمی جامعه هنری بود.

شهادت ایشان در راه خدمت به این مرز و بوم، والاترین درجه‌ای است که هر انسان  مومنی به آن می‌رسد.

از درگاه ایزد منان، طول عمر با عزت برای رهبر حکیم و فرزانه انقلاب، آرامش و رحمت و علو درجات برای سید الشهدای خدمت و شهدای همراه ایشان و صبر و شکیبایی برای بازماندگان و مردم عزیز و قدردان ایران آرزومندم.»

پیام تسلیت خانه کتاب و ادبیات ایران به مناسبت شهادت آیت‌الله رئیسی

خانه کتاب و ادبیات ایران شهادت سیدالشهدا خدمت، رئیس جمهور آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی و همراهان عزیزشان را به ملت بزرگ ایران تسلیت می‌گوید.

به گزارش روابط عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران، خدای متعال فرموده است: وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ: کسانی را که در راه خدا کشته شده‌اند، مرده مپندار، بلکه اینان زنده‌اند و نزد پروردگارشان روزی دارند.
شهادت در راه خدا نصیب هر بنده‌ای نمی‌شود و در روایت است که فرشتگان میزان ثواب هر کسی را می‌دانند الا مجاهدین در راه خدا را. آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی از مجاهدین در راه حق بود که هم در این مسیر به شهادت رسید. خدمات ایشان در سمت‌های مختلف به ملت شریف ایران فارغ از شمارش بود و خداوند نیز اجر زحمات ایشان را با پوشاندن لباس عزیز شهادت بر آن تن شریف داد

خانه کتاب و ادبیات ایران شهادت این بندگان عزیز خداوند متعال را به محضر حضرت ولی عصر (عج)، رهبر معظم انقلاب و ملت بزرگ ایران تسلیت می‌گوید.

پیام تسلیت مرکز گسترش برای شهادت رئیس جمهور ایران

مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی با انتشار متنی، شهادت آیت الله رئیسی، رئیس جمهور و هیات همراه را تسلیت گفت.به گزارش روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی، در پی حادثه سقوط بالگرد حامل رئیس جمهور آیت الله ابراهیم رئیسی و هیات همراه و شهادت ایشان و وزیر امور خارجه، مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی پیام تسلیتی منتشر کرد.

در این پیام نوشته شده است:

«انا لله و انا الیه راجعون»

شهادت، جانمایه انقلاب اسلامی است و قوام و حیات نهضت ما در خون شهید است. (شهید آوینی)

شهادت رئیس جمهور خدمتگزار، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی و هیات همراه از جمله حسین امیرعبدالهیان وزیر امور خارجه، غمی بزرگ و ضایعه‌ای جبران‌ناپذیر است. ملت ایران، همچون گذشته، بر عهدش با آرمان‌های بلند انقلاب اسلامی استوار است و طوفان‌های سهمگین را به پشتوانه درایت و دوراندیشی مقام معظم رهبری، پشت سر می‌گذارد.

مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی این ضایعه تلخ را به محضر مقام معظم رهبری، مردم شریف ایران و خانواده‌های داغدار تسلیت می‌گوید. برای شهدای این حادثه علو درجات و برای بازماندگان صبر مسئلت داریم.»

پیام تسلیت مهدی رمضانی دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور؛

مهدی رمضانی، دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با صدور پیامی شهادت آیت الله سیدابراهیم رئیسی و گروه همراه او را تسلیت گفت و همّت جانانه و جهادی رئیس جمهور برای تحقق آرمان‌های فرهنگی ایران اسلامی را باقیات الصالحاتی در کارنامه درخشان این شهید دانست.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، در پی سانحه برای بالگرد حامل آیت‌الله دکتر سیدابراهیم رئیسی و همراهان در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد «قیز قلعه‌سی»، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی و شهادت ایشان در شب ولادت امام رئوف، حضرت علی ابن موسی الرضا(ع)، مهدی رمضانی دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با صدور پیامی شهادت این خدمتگزار صدیق اسلام و ایران را تسلیت گفت. متن پیام دبیرکل نهاد به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

وَبَشِّرِ الصَّابرِینَ الَّذینَ إِذَا أَصَابَتْهُمْ مُصِیبَهٌ قَالُوا إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ

خبر شهادت رئیس جمهور مردمی، خدمتگزار صدیق اسلام و ایران، آیت الله سیدابراهیم رئیسی، و گروه همراه او یک بار دیگر احساس اندوه از دست‌دادن مدیری دردمند، عزیز و خدوم را در دل دوستداران نظام مقدس جمهوری اسلامی زنده کرد. اگرچه کاروان پرشتاب خدمتگزاری به مردم شریف ایران اسلامی، در سایه زعامت ولی امر مسلمین، حضرت آیت ‌الله العظمی خامنه‌ای (حفظه الله تعالی)، هرگز از حرکت پویا و پایای خود بازنخواهد ایستاد، اما این داغ، قلب همه ما را غمگین کرده است. وَ إِنَّها لَکَبِیرَةٌ إِلّا عَلَی‌ الخاشِعِین‌َ. ‌بی‌گمان امیدواری به الطاف بی‌کران و همواره حضرت حق به این مرز و بوم و نگاه عنایت مولایمان حضرت بقیةالله الاعظم (ارواحنا فداه) به عاشقان و مشتاقانش در ایران، مرهم تسکینی بر این جراحت غمناک خواهد بود.

این‌جانب این سوگ جانکاه را، از طرف خود و همه همکارانم در نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، به رهبر معظّم انقلاب اسلامی، مردم شریف، خاندان محترم داغدیدگان و همه اهالی اندیشه و فرهنگ تسلیت می‌گویم. حمایت‌های بی‌دریغ و صمیمانه شخص آیت‌الله رئیسی و دستگاه فرهنگی دولت مردمی او از فرهنگ -عموماً-  و از کتاب و کتاب‌خوانی -خصوصاً- همیشه مایه دلگرمی و قوّت ما سربازان فرهنگی نظام اسلامی بوده و خواهد بود و از ذهن و زبان‌مان نخواهد رفت. ان‌شاءالله این همّت جانانه و جهادی برای تحقق آرمان‌های فرهنگی ایران اسلامی، باقیات الصالحاتی در کارنامه درخشان آن عزیز خواهد بود و به عنوان «عمل صالح» مقبول بارگاه حضرت حق خواهد شد. طُوبَی لَهُمْ وَحُسْنُ مَآبٍ.

دریغا که سوگ رئیس جمهور عزیز ما با سوگ گروهی از خادمان نظام مقدس اسلامی همراه شده است؛ آیت الله سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده گرانقدر ولی‌فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه محبوب تبریز و عضو هیئت امنای کتابخانه مرکزی تبریز و مرحوم دکتر مالک رحمتی استاندار فرهیخته آذربایجان شرقی و رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی استان، از حامیان راستین توسعه و ترویج کتاب‌خوانی بودند. همچنین فقدان وزیر انقلابیِ امور خارجه مرحوم دکتر حسین امیرعبداللهیان، که خاطره حضور ایشان و آیت الله رئیسی در غرفه نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برای ما امیدبخش و دلگرم‌کننده بود، غمی بر روی غم است. یَا مَنْ لَا تَفْنَی خَزَائِنُ رَحْمَتِهِ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ وَ اجْعَلْ لَنَا نَصِیباً فِی رَحْمَتِکَ.

 آزیتا ترکاشوند، بازیگر سینما و تلویزیون:

آزیتا ترکاشوند، بازیگر سینما و تلویزیون در صفحه خودش با نمایش تصویری از شهدای سانحه بالگرد هوایی ورزقان، نوشت: رئیس‌جمهور هر کشور در صحنه‌های بین‌المللی نماد کشور و نماینده رسمی مردم آن کشور است. به همین دلیل احترام به او، احترام به نماد و هویت ملی است. 

سیدمحمود رضوی، تهیه‌کننده سینما و تلویزیون

سیدمحمود رضوی، تهیه‌کننده سینما و تلویزیون که این روزها سریال «موسی(ع)» را در دست تهیه دارد در صفحه مجازی خودش نوشت: «مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَی نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلاً» خداقوت و خسته نباشید. 

محمدمهدی سیار، شاعر:

محمدمهدی سیار، شاعر نیز با سروده‌ای به شهادت رئیس‌جمهور واکنش نشان داد: «آری همین امروز و فردا باز می‌گردیم...»

امید مهدی‌نژاد شاعر و نویسنده:

امید مهدی‌نژاد شاعر و نویسنده  در پستی در شبکه اجتماعی اش نوشت: آقای رجایی مهمان دارید!

داود امیریان نویسنده:

داود امیریان نویسنده کشورمان نیز در واکنش به شهادت ریاست جمهوری نوشت: هر انسانی خود تاریخ زنده است، حوادث عجیب، آمدننها و رفتن های زیادی را دیده و تجربه کرده ام، عزل بنی صدر، شهادت رجایی و حالا پرواز سید ابراهیم رئیسی. خدا عاقبت همه را ختم به خیر کند و ما حلالش می کنیم، خدا کند او هم ما را حلال کند.

احمد ایراندوست، بازیگر سینما و تلویزیون:

احمد ایراندوست، بازیگر سینما و تلویزیون با انتشار تصویری از رئیس‌جمهور شهید و عبارت «انا لله و انا الیه راجعون» به این اتفاق واکنش نشان داد.

پایان پیام/

کد خبر 1764448

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha