مطالبه رئیس‌جمهور شهید از هنرمندان، ایجاد امید و نشاط در جامعه بود

بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر با بیان اینکه آیت‌الله ابراهیم رئیسی درک درستی از مفهوم فرهنگ و هنر داشت، گفت: جدی‌ترین مطالبه و توقع رییس‌جمهور شهید از جامعه فرهنگی و هنری این بود که بعد از حمایت‌های دولت و توسعه زیرساخت‌ها امید، نشاط و آینده‌نگری جامعه گسترش یابد.

«ابوالفضل همراه»، بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر کشورمان ضمن تسلیت به ملت شریف ایران، مقام معظم رهبری و خانواده شهدای سانحه سقوط بالگرد ریاست جمهوری و همراهان ایشان در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان درباره نگاه شهید آیت‌الله ابراهیم رئیسی به هنر گفت: وقتی به عمق این فاجعه دلخراش می نگریم شاید نتوانیم آنگونه که باید اثرات آن را بر جامعه هنری بیان کنیم اما این فقدان در آینده خود را نشان می دهد؛ فردی را از دست داده ایم که وجود و حضورشان غنیمت برای انقلاب بود؛ آیت‌الله ابراهیم رئیسی از مسئولان خدوم انقلاب بود.

این بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر با اشاره به کارنامه دولت سیزدهم و رییس جمهور خدمتگزار اظهار کرد: انتقادهای ممکن است به دولت آیت‌الله ابراهیم رئیسی وارد بوده باشد همانطور که به همه دولت ها نیز وارد بوده است؛ منتهی اگر دقت کنیم که ایشان در چه شرایط سخت تحریمی دولت را تحویل گرفتند  اما در همین سه سال گام های مهمی را برداشتند که یقینا در آینده اثرات آن مشهود خواهد بود.

ابوالفضل همراه با اشاره به سیره اخلاقی آیت‌الله ابراهیم رئیسی گفت: یکی از ویژگی های شهید جمهور اخلاق، منش و رفتار خاص ایشان بود؛ من چندین بار توفیق دیدار با ایشان را داشتم و هر بار که رفتار ایشان را با هنرمندان می دیدم شیفته این رفتار صمیمانه شان می شدم.

این بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر با اشاره به دیدار هنرمندان با رییس جمهور در مراسم افطاری ماه رمضان گذشته یادآور شد: آقای رئیسی با هنرمندان دیدار صمیمی داشتند که صحبت ها و گفتگوهایی درباره موضوعات مختلفی در دیدار صورت گرفت، حتی هنرمندان با ایشان شوخی می کردند و ایشان پاسخ شوخی های آنها را با لطیفه می دادند و این نشان از اهمیت دادن رییس جمهور کشور به هنر و هنرمندان بود.

وی تصریح کرد: جدی ترین صحبت در خصوص فعالیت های فرهنگی هنری در سه سال اخیر را از آیت‌الله ابراهیم رئیسی شنیدم؛ ایشان درک درستی از مفهوم فرهنگ و هنر داشت و جدی ترین مطالبه و توقعشان از جامعه فرهنگی و هنری این بود که بعد از حمایت های دولت و توسعه زیرساخت ها امید، نشاط و آینده نگری در جامعه ترویج می یابد. رییس جمهور شهید به خوبی درک کرده بود در شرایط سخت ایجاد امید از سوی هنرمندان چقدر در  ایجاد فضای نشاط در جامعه تاثیر گذار است.

ابوالفضل همراه اظهار کرد: عملکرد مسئولان دولت سیزدهم در فضای فرهنگی و هنری در سه سال اخیر نویدبخش آینده روشن برای فرهنگ و هنر ایران است.

وی یادآور شد: من فکر می کنم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سه سال گذشته به اندازه دو دولت قبلی کار کرده است هم در بخش ایجاد زیرساخت لازم و هم در بحث حمایت از هنرمندان که این بخش دوم با فعالیتی که در صندوق اعتباری هنر شکل گرفته قابل قیاس با تمام سال های فعالیت این صندوق نمی باشد.

این بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر گفت: امیدوارم که جانشین رییس جمهور شهید راه ایشان را دنبال کنند و با استفاده از منش، روش و حسن خلق جناب آقای رییسی الگوی مناسبی برای تمامی مسئولان کشور باشد.

کد خبر 1764801

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha