حیرت رسانه‌های جهان از وداع تاریخی ملت ایران با رئیس‌جمهور شهید

رسانه‌های مختلف جهان همزمان با آغاز تشییع پیکر «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهوری ایران و همراهانش به انعکاس خبری حضور میلیونی ملت ایران اقدام کردند.

خبرگزاری شبستان، گروه بین الملل: تهران امروز(چهارشنبه دوم خرداد ۱۴۰۳) شاهد حضور میلیونی ملت ایران برای شرکت در تشییع پیکر «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهوری ایران و همراهانش است که روز یکشنبه (۳۰ اردیبهشت ماه) پس ازمراسم بهره‌برداری از سد قیزقلعه‌سی که با حضور الهام علی‌اف رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان برگزار شد، با بالگرد عازم تبریز بودند، اما این بالگرد در میانه راه و در «جنگل دیزمار» در محدوده عمومی بین ورزقان و جلفا استان آذربایجان شرقی دچار سانحه شد و سقوط کرد.

المنار

شبکه خبری المنار از آغازین ساعات تشییع پیکر رئیس جمهوری ایران و همراهانش به انعکاس لحظه به لحظه این مراسم اقدام کرد.

المنار گزارش داد: مردم تهران برای تشییع و اقامه نماز بر پیکر «سیدابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهور اسلامی ایران، دکتر «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه، «حجت‌الاسلام‌والمسلمین آل‌هاشم» نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی، «دکتر رحمتی» استاندار آذربایجان شرقی و همراهان دیگر شان به امام رهبر انقلاب به سمت انقلاب حرکت کردند.

المنار گزارش داد: مقام معظم رهبری بر پیکر این شهدا در دانشگاه تهران نماز اقامه کرد.

المنار همچنین روز گذشته با انتشار فیلم و تصاویری به انعکاس حضور میلیونی مردم در تبریز و قم برای وداع با رئیس جمهوری ایران پرداخت.

المیادین

شبکه المیادین شبکه المیادین با آغاز مراسم تشییع  رئیس جمهوری ایران و همراهانش در تهران به پوشش مستقیم آن پرداخت و به انعکاس این مراسم روی سایت خبری خود اقدام کرد.

المیادین نوشت: شیخ نعیم قاسم، دبیرکل حزب الله لبنان در مراسم تشیع شهدا رئیسی، امیر عبداللهیان و همراهانشان در تهران حضور دارد.

المیادین گزارش داد: اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس نیز در این مراسم تشییع حضور یافته است.

خبرگزاری سانا

خبرگزاری سانا نیز گزارش داد: مردم در تهران امروز به مناسبت تشییع پیکر شهیدان سید ابراهیم رئیسی و حسین امیرعبداللهیان و همراهانشان حضور گسترده ای داشتند تا به اقامت مقام معظم رهبری بر پیکر این عزیزان نماز اقامه شود.

شرکت کنندگان در این مراسم با در دست داشتن تصاویری از رئیس جمهوری ایران و شهدای دیگر این سانحه با آنها وداع می کنند.

خبرگزاری لبنان

خبرگزاری لبنان در گزارش نوشت: شمار زیادی از ایران از ساعات اولیه صبح امروز در دانشگاه تهران و اطراف دانشگاه برای اقامه نماز بر پیکر رئیس جمهوری ایران و همراهانش حضور یافتند.

آیت الله امام علی خامنه ای، مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران بر پیکر شهید ابراهیم رئیسی و همراهانش نماز اقامه کرد.

صبح فردا(پنجشنبه) مراسم تشییعی نیز در خراسان جنوبی برگزار می شود و آیت الله رئیسی در جوار حرم امام رضا(ع) مأوا می گیرد.

خبرگزاری بین المللی مونت کارلو

مونت کارلو گزارش داد: دهها هزار ایرانی از ساعات آغازین صبح امروز(چهارشنبه دوم خرداد ۱۴۰۳) در تهران برای مشارکت در مراسم تشییع سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری ایران و همراهانشان حضور یافتندو

این حضور گسترده مردم در دانشگاه تهران و اطراف آن قابل مشاهده است، « آیت الله سید علی خامنه ای» رهبر انقلاب اسلامی ایران بر پیکر رئیس جمهوری ایران و هفت نفر از همراهانش از جمله «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه نماز اقامت کرد.

شرکت کنندگان در این مراسم پلاکاردهای بزرگی در مدح و ستایش رئیس جمهوری فقید و همراهانشان در دست دارند، در این پلاکاردها عبارت «شهدای خدمت» و «حامی محرومان» دیده می شوند.

ارم نیوز

پایگاه خبری ارم نیوز نوشت: صبح امروز(چهارشنبه) مقدمات و آمادگی ها برای اقامه نماز بر پیکر سید ابراهیم رئیسی و همراهانش انجام شد و هزاران ایران در خیابان انقلاب در تهران برای حضور در نماز و تشییع حضور یافتندو

در این مراسم علاوه بر شخصیت های ایرانی، بیش از ۴۰ هیئت عالی رتبه خارجی و نزدیک به ۱۰ هیئت در سطح سران و ۲۰ هیئت در سطح وزیران حضور دارند.

پس از اقامه نماز بر پیکر این شهدا به اقامت «آیت الله امام خامنه ای»، پیکر این شهدا بر دوش ملت ایران از دانشگاه تهران تا میدان آزادی تشییع می شود.

المسیره

المسیره در گزارشی با اشاره به حضور میلیونی مردم برای تشییع «سید ابراهیم رئیسی» و همراهانش نوشت: مراسم اقامه نماز با حضور «امام سید علی خامنه ای» رهبری جمهوری اسلامی ایران انجام شد. مردم حاضر در دانشگاه تهران و اطراف آن پیکر شهدا را از میدان انقلاب تا میدان آزادی بدرقه می کنند.

المسیره با اشاره به سخنرانی اسماعیل هنیه، در آغاز این مراسم نوشت، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) گفت: ما در ماه مبارک رمضان با رئیس جمهور شهید ابراهیم رئیسی دیدار کردیم و ایشان اصول ایران را در قبال مسئله فلسطین برای ما تجدید کردند. زیرا فلسطین یک مسئله اسلامی است که مربوط به همه ملت است و آزادی آن وظیفه امت اسلامی است.

وی ادامه داد: رئیس جمهور شهید به ما اطمینان داد که مسئله فلسطین یک موضوع سیاسی نیست، بلکه هسته اصلی ایمان این ملت اسلامی است و مقاومت گزینه راهبردی برای رهایی است.

شبکه الجزیره

الجزیره با پوشش خبری مراسم تشییع شهدای خدمت در تهران به انعکاس سخنرانی «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس و اقامه نماز به اقامت رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران پرداخت.

خبرگزاری فرانسه

خبرگزاری فرانسه در گزارشی با اشاره به سانحه بالگرد حامل رئیس جمهوری و شهادت وی و همراهانش به انعکاس مراسم تشییع پیکر شهدای خدمت اقدام کرد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس

خبرگزاری آسوشیتدپرس، با انعکاس خبر مراسم تشییع پیکر رئیس جمهوری ایران و همراهانش در تهران، تیتر خبر خود را اقامه نماز شهدا توسط رهبر معظم انقلاب اختصاص داد.

این خبرگزاری نوشت: این مراسم با سخنرانی «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر جنبش سیاسی حماس آغاز شد.

آسوشیتدپرس از حضور« شهباز شریف» نخست‌وزیر پاکستان و مقام‌های دیگر منطقه‌ای در این مراسم خبر داد.

واشنگتن پست آمریکا

واشنگتن پست آمریکا نیز با انعکاس خبر برگزاری مراسم تشییع پیکر با حضور میلیونی ملت ایران در تشییع شهدای خدمت در تهران نوشت: در این مراسم شخصیت های بین المللی حضور دارند.

مراسم تشییع از دانشگاه تهران تا میدان آزادی انجام می شود.

ایندیپندنت

ایندیپندنت مراسم تشییع پیکر سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری و حسین امیر عبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران و همراهانشان را به ‌صورت زنده پوشش داد.

رسانه های مختلف خارجی همچون «ای بی سی نیوز»، «ان اچ کی ژاپن»،«العهد» و «اسکای نیوز» به انعکاس این مراسم اقدام کردند.

کد خبر 1764909

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha