لزوم تبدیل فرهنگ ابتذال به انتظار

معاون فرهنگ، آموزش و پژوهش بنیاد مهدویت گفت: جامعه را طوری باید آماده کنیم که پذیرای امام زمان(عج) باشد این آمادگی برای ظهور یعنی تبدیل فرهنگ ابتذال امروزی به فرهنگ انتظار.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از مرصاد، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا نصوری اظهار داشت: حکومت امام زمان(عج) حکومت عدل مطلق است، حکومتی است که ذره‌ای شرک داخل آن وجود ندارد، هر مؤمنی به سهم خودش وظیفه دارد کاری انجام دهد که حکومت امام زمان(عج) برقرار شود. 

معاون فرهنگ، آموزش و پژوهش بنیاد مهدویت افزود: یک‌سری شرایط و علائم برای ظهور حضرت ولی عصر(عج) وجود دارد اما آنچه که در محدوده اختیاری انسان وجود دارد باید شرایط را برای ظهور امام زمان(عج) فراهم کنند نه علائم را چرا که علائم در حیطه اختیاری خداست اگر انسان‌ها شرایط ظهور را فراهم کنند ظهور توسط خداوند اتفاق می‌افتد. 

وی تصریح کرد: برای ظهور حضرت ولی‌عصر چهار شرط لازم است، که دو شرط آن را خداوند به ما داده است اگر ما نسبت به آن دو شرط مقید باشیم به نحو احسن می‌توانیم دو شرط بعدی را فراهم کنیم اما آن دو شرطی که خداوند به ما داده این است که طراحی مهندسی زندگی خود را منطبق با معیارهای قرآن و عترت قرار دهیم چرا که هم قرآن و هم عترت و کلام اهل بیت(ع) در بین ما وجود دارد. 

نصوری بیان داشت: انسان باید مهندسی رفتار خود و طرح و برنامه‌های زندگیش را منطبق با معیارهای قرآن و کلام اهل بیت(ع) قرار دهد، هر وقت ما این را انجام دادیم و به حداقل‌های آن هم اکتفا کردیم یعنی عملاً خود را مأنوس با قرآن و اهل بیت(ع) قرار داده‌ایم. 

معاون فرهنگ، آموزش و پژوهش بنیاد مهدویت کشور ادامه داد: شرط دوم این است که امام زمان(عج) رهبری است که باید همه جهان را مدیریت کند در واقع بر اساس آیه هو الذی ارسل رسوله بالهدی علی دین کله امام می‌خواهد بیاید بر همه ادیان غلبه کند این رهبری جهانی خود امام زمان است. 

وی گفت: اما دو شرطی که ما باید فراهم کنیم این است که امام یاری می‌خواهد که در کنارشان و وفادار به ایشان باشد، این یاران را باید تربیت کنیم، هم خودمان باید مثل یار امام باشیم و هم دیگران را مثل یاران کنیم در دعای عهد می‌خوانیم «اللَّهُمَّ اجْعَلْنِی مِنْ أَنْصَارِهِ وَ أَعْوَانِهِ» یعنی خدایا من را جزو یاران امام زمان و معاونت‌کننده و همراه یاران امام زمان قرار بده، یعنی ما باید یار امام باشیم نه بار امام. 

نصوری افزود: ما باید برای امام زمان نیرو تربیت کنیم یعنی انسان باید یک انسان صالح باشد که بتواند منتظر و مصلح باشد، خداوند متعال در قرآن می‌فرماید «وَلَقَدْ کَتَبْنَا فِی الزَّبُورِ مِنْ بَعْدِ الذِّکْرِ أَنَّ الْأَرْضَ یَرِثُهَا عِبَادِیَ الصَّالِحُونَ» تا ما صالح نشویم نمی‌توانیم خود را یار حضرت قرار دهیم تا انسان مطیعی نباشیم نمی‌توانیم خود را یار امام زمان(عج) بدانیم. 

معاون فرهنگ، آموزش و پژوهش بنیاد مهدویت کشور اذعان داشت: شرط چهارم آمادگی عمومی است یعنی جامعه را طوری باید آماده کنیم که پذیرای امام زمان(عج) باشد این آمادگی برای ظهور یعنی تبدیل فرهنگ ابتذال امروزی به فرهنگ انتظار، این موارد را ما باید انجام دهیم. 

وی درباره وظایف ما در زمینه‌سازی برای ظهور حضرت ولی‌عصر، افزود: همه ما یک وظایف عام داریم یعنی معرفت به امام را بشناسیم، چه اینکه پیامبر اسلام(ص) در حدیثی می‌فرماید: «مَنْ ماتَ وَ لَمْ یَعْرِفْ إمامَ زَمانِهِ مَاتَ مِیتَةً جَاهِلِیَّة؛ هر کس بمیرد و امام زمانش را نشناخته باشد، به مرگ جاهلی مرده است» پس شناخت امام بر همه واجب است و از نظر دانشی، از نظر رفتاری، از نظر اندیشه و ارزش باید خود را با معیارهایی که امام زمان زمان(عج) از ما انتظار دارد، منطبق کنیم.

نصوری بیان داشت: یک‌سری وظایف خاص داریم که بر اساس آن هر کسی به اندازه وسع خود و حیطه تخصصی خود نسب به امام وظیفه‌ای دارد، اگر هنرمند است باید ببیند در هنر خود چگونه می‌تواند رضایت امام زمان را داشته باشد، اگر اندیشمند است باید از امام از نظر علمی دفاع کند، اگر رسانه است باید برنامه فاخر برای امام زمان(عج) درست کند، اگر معلم است باید تربیت‌کننده نسل منتظر و زمینه‌ساز ظهور امام زمان(عج) باشد. 

وی گفت: هر کسی بر اساس صنف خاص خود وظیفه دارد زمینه‌سازی ظهور را فراهم کند یعنی باید محبت به امام را در دل‌ها زنده کند و اطاعت از امام را تمرین کند همچنین حمایت از امام زمان(عج) را انجام دهد. 

کد خبر 1765395

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha