بازنگری سند آمایش سرزمینی خراسان جنوبی در دستور کار است

جعفری گفت: بازنگری سند آمایش سرزمینی خراسان جنوبی با همکاری دستگاه‌های اجرایی، نمایندگان مجلس استان خراسان جنوبی و نخبگان در دستور کار است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، مهدی جعفری ظهر امروز شنبه (۵ خرداد) در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در استان اظهار کرد: یکی از دستور کارهای جلسه امروز بند ۱۰ لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم (موضوع ماده ۸۶ قانون مالیات‌های مستقیم ) بود که در آن برای بخش کشاورزی که تاکنون معافیت بوده، مالیات درنظر گرفتند که در کمیسیون‌های مجلس در حال بررسی است.

وی افزود: اگر این قانون در مجلس مصوب شود بخش کشاورزی متضرر می‌شود ضمن اینکه در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی هم نیست به همین دلیل مقرر شد نامه‌ای توسط اتاق بازرگانی استان نوشته شود و برای نمایندگان مجلس خراسان جنوبی و اتاق‌های بازرگانی سطح کشور و شورای ملی گفتگوی دولت و بخش خصوصی ارسال شد تا این مهم برای اصلاح به بحث گذاشته شود یا اینکه ماده ۸۶ قانون مالیات‌های مستقیم طبق روال قبلی یعنی بر معافیت مالیاتی بخش کشاورزی باقی بماند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی عنوان کرد: سند آمایش استان تدوین شده که مقرر شد این سند به کلیه دستگاه‌های اجرایی، نمایندگان مجلس، اتاق بازرگانی و دادگستری ارسال شود تا نخبگان مردمی و دستگاه‌های اجرایی نظرات خود را برای اصلاح و رفع ایرادات این سند ارسال کنند تا بتوانیم یک سند آمایش جامعی را داشته باشیم.

گفتنی است؛ تدوین سند آمایش خراسان جنوبی در سال ۹۲ به صورت رسمی شروع و در سال ۹۷ در استان و در سال ۹۹ در شورای عالی آمایش سرزمین تصویب شده است. 

کد خبر 1765410

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha