آغاز بزرگ‌ترین همایش سالانه مسلمانان آمریکای شمالی در بالتیمور

چهل و نهمین همایش سالانه مسلمانان آمریکای شمالی با حضور حدود ۳۰ هزار مسلمان در بالتیمور آمریکا درحال برگزاری است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از آناتولی، چهل و نهمین کنفرانس مشترک سالانه مسلمانان آمریکای شمالی و انجمن اسلامی آمریکا روز شنبه (۵ خرداد ماه) در شهر بالتیمور آمریکا آغاز شد.

این گردهمایی، بزرگ‌ترین گردهمایی اسلامی سالانه در آمریکا است که هزاران مسلمان از جمله دانشگاهیان، علما و اساتید دینی در آن شرکت می‌کنند.

این کنفرانس در تاریخ ۲۵ تا ۲۷ می مصادف با (۵ تا ۷ خرداد ماه) در مرکز نمایشگاهی بالتیمور برگزار می‌شود و ده‌ها هزار مسلمان از ایالت‌های مختلف آمریکا با شعار «ایمان تزلزل‌ناپذیر: اعتماد به اراده خدا» در آن گردهم می‌آیند.

در چارچوب این همایش، دانشگاهیان و دانشمندان مشهور کنفرانس‌های زیادی را در موضوعات مختلف برگزار می‌کنند و کارگاه‌ها و رویدادهایی برای خانواده ها، کودکان، زنان و گروه های سنی مختلف برگزار می‌شود.

محسن انصاری، رئیس اداره اسلامی آمریکای شمالی در سخنانی در افتتاحیه این همایش گفت: پیش بینی می‌شود حدود ۳۰ هزار شرکت کننده در این همایش شرکت کنند.

انصاری تاکید کرد: جهانیان، سنگینی فاجعه جاری در نوار غزه را در نتیجه جنگ اسرائیل با آن بیش از هر زمان دیگری احساس می‌کند.

وی تاکید کرد: وظیفه مومنانی که بر عدالت خواهی اصرار دارند این است که بر ایمان راسخ خود ثابت قدم بمانند.

اداره اسلامی آمریکای شمالی در سال ۱۹۶۸ توسط مسلمانان آسیای جنوبی تبار در ایالات متحده آمریکا تأسیس شد و در سال ۱۹۷۷ به یک سازمان جامع تر تبدیل شد و سازمان‌های غیر دولتی اسلامی در آمریکای شمالی را گرد هم آورد.

انجمن اسلامی آمریکا نیز در سال ۱۹۹۳ توسط مسلمانان خاورمیانه به ویژه مصر برای گرد هم آوردن مسلمانان آمریکا و انجام فعالیت‌های فرهنگی در همه زمینه‌ها تأسیس شد و هم اکنون بیش از ۵۰ دفتر در آمریکا دارد.

کنفرانس سالانه اداره اسلامی آمریکای شمالی و انجمن اسلامی آمریکا دو بار در سال اولین کنفرانس در اواخر ماه می و دومین کنفرانس در اواخر ماه دسامبر برگزار می‌شود.

اداره اسلامی آمریکای شمالی، سازماندهی اولین کنفرانس را در بالتیمور رهبری می‌کند و انجمن اسلامی آمریکا، دومین کنفرانس را در شیکاگو سازماندهی می‌کند.

کد خبر 1765468

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha