شکایت به دادگاه کیفری بین المللی علیه رئیس کمیسیون اروپا

به اتهام همدستی در جنایات جنگی اسرائیل علیه فلسطینی‌ها، موسسه تحقیقات صلح بین المللی ژنو علیه رئیس کمیسیون اروپا شکایت کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از آناتولی، موسسه تحقیقات صلح بین‌المللی ژنو (GIPRI) اعلام کرد: شکایتی را علیه اورزولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا به اتهام مشارکت در جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت توسط اسرائیل علیه فلسطینیان به دادگاه کیفری بین‌المللی ارائه کرده است.

آلفرد دی زایاس، کارشناس مستقل سابق سازمان ملل، بیانیه‌ای را در صفحه شخصی خود درباره اقدامی که در موسسه تحقیقات صلح بین‌المللی ژنو علیه رئیس کمیسیون اروپا رهبری می‌کند، منتشر کرد.

این بیانیه حاکی از آن است که شکایتی به اتهام مشارکت در جنایات نظامیان اسرائیلی در نوار غزه و اراضی اشغالی فلسطین در دیوان کیفری بین‌المللی علیه رئیس کمیسیون اروپا ثبت شده است.

در این بیانیه تاکید شده است که این شکایت از دادگاه کیفری بین المللی می‌خواهد تا علیه فون در لاین تحقیق کند.

در این بیانیه آمده است: دلایل معقولی برای این باور وجود دارد که حمایت بی قید و شرط فون در لاین از اسرائیل - نظامی، اقتصادی، دیپلماتیک و سیاسی - این کشور را قادر به ارتکاب جنایات جنگی و نسل کشی مداوم در غزه کرده است.

وی تاکید کرد: فون در لاین در مقام رئیس کمیسیون، نقش فعالی در دسترسی به حمایت نظامی ارائه شده توسط اتحادیه اروپا به ارتش اسرائیل داشته است.

وی اظهار داشت که فون در لاین تحریم‌های اقتصادی و نظامی علیه اسرائیل اعمال نکرده است و اظهارات بسیاری حاوی اطلاعاتی در مورد حمایت دیپلماتیک از اسرائیل ارائه کرد.

رئیس کمیسیون اروپا به دلیل اتخاذ یک «موضع به شدت طرفدار اسرائیل» و به دلیل حمایت بی قید و شرط از اسرائیل از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ با انتقاداتی مواجه است.

فون در لاین در ششمین روز از حملات خشونت آمیز به غزه به اسرائیل سفر کرد و «حمایت بی قید و شرط» اتحادیه اروپا را از تل آویو اعلام کرد.

فون در لاین در طول تماس‌های خود با مقامات اسرائیلی به وخامت اوضاع انسانی در غزه به دلیل هدف قرار دادن غیرنظامیان و زیرساخت ها اشاره ای نکرده است.

کارکنان اتحادیه اروپا در ۲۰ اکتبر نامه مشترکی نوشتند و از فون در لاین خواستند به جای حمایت بی قید و شرط از اسرائیل، آتش بس و حفاظت از جان غیرنظامیان را اعلام کند.

کد خبر 1765648

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha