درخواست کمیته قضایی سوئد برای ممنوعیت پوشش اسلامی در بیمارستان‌ها، مدارس و نهادهای این کشور

رئیس کمیته قضایی در پارلمان سوئد خواستار ممنوعیت پوشش اسلامی در بیمارستان‌ها، مدارس و نهادهای دولتی این کشور شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از مرکز اطلاعات سوئد، «ریچارد یومشوف» رهبر حزب دموکرات های سوئد و رئیس کمیته قضایی در پارلمان سوئد خواستار ممنوعیت لباس و حجاب اسلامی در موسسات عمومی در این کشور از جمله مدارس، بیمارستان‌ها، پلیس، قوه قضائیه و سایر نهادهای دولتی شد.

یومشوف افزود: پوشش اسلامی مانند حجاب، نقاب و برقع ابزاری سرکوب گرانه برای نشان دادن تابعیت زنان است . این پوشش به عنوان وسیله ای برای تفکیک جنسیت  استفاده می شوند؛ اینها ارزش هایی است که متعلق به سوئد نیست.

وی ادامه داد: استفاده مداوم از پوشش اسلامی در جامعه سوئد وجود جوامعی را تقویت می کند که در آن زنان در تابعیت و تسلیم کامل  مردان باشند و جدایی کامل بین جنسیت است و جزو آزادی های مذهبی که باید در سوئد رعایت شوند، به شمار نمی آید.

یومشوف یکی از مهم‌ترین رهبران حزب دمکرات  است  که حملات تند و اهانت آمیز به مهاجران، مسلمانان و اسلام داشته است. وی همچنین علیه مساجد در سوئد که توسط یومشوف علیه مساجد در سوئد که توسط «کشورهای اسلامی» تأمین مالی می‌شوند و نیز امامان جماعت این مساجد سخنرانی کرده و مدعی شده است که نمادهای اسلامی باید حذف شوند.

حزب وی پیش از این خواستار ممنوعیت منادهای اسلامی در شهرهای سوئد همچون حجاب، گلدسته، گنبد و هلال در مساجد شد.

کد خبر 1765689

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha