تذکر وزیر فرهنگ به مجتمع‌هایی که نام خارجی‌شان را تغییر نمی‌دهند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: نام مجتمع‌هایی که نسبت به قانون بی‌اعتنا بوده و حاضر نیستند در تغییر نام‌های خارجی خود مطابق قانون عمل کنند رسانه‌ای می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی در نشست شورای پاسداشت زبان فارسی که در سالن غدیر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، با اعلام این خبر، افزود: اسامی مجتمع‌هایی که حاضر نیستند اسامی خارجی خود را تغییر دهند اعلام کنید تا رسانه‌ای کنیم.

وی تصریح کرد: ما در اداره کشور بی‌اخلاقی نداریم اگر بگویند بی‌اعتنا هستیم، این، گردن‌کلفتی در برابر قانون است.

اسماعیلی گفت: حتما با دادستانی کل در تمام حوزه‌ها ارتباط خوب داریم. این را به بخش مربوطه در دادستانی اعلام و اگر لازم شد در دادگاه، شکایت و اگر نیاز به آیین‌نامه و اصلاحیه دارد در دولت تصویب می‌کنیم.


وزیر فرهنگ گفت: از همکارانم در دبیرخانه شورای پاسداشت و همه مجموعه‌ها و از آقای حداد عادل که دردمندانه پای مساله ایستاده‌اند تشکر می‌کنم. ‌

وی افزود: صیانت از زبان فارسی را در وزارت خانه جزء وظایف اصلی خود می‌دانم.

اسماعیلی به فرمایشات رهبری در جمع شعرا در پاسداشت زبان فارسی اشاره کرد و افزود: با جملاتی که رهبری شروع کردند واقعا زبان فارسی مظلوم واقع می‌شود.

اسماعیلی افزود: با وزیر راه و شهرسازی چند بار شخصا صحبت و مکاتبه و با آقای علی‌آبادی حضوری صحبت کردم. هیچ مقام اداری در جمهوری اسلامی حق ندارد در مکاتبات خود از زبان بیگانه استفاده کند. این قانون است و باید انجام شود. اگر به عنوان رئیس شورای پاسداشت نتوانم این را جلو ببرم مقصر هستم. در دوران مسوولیتم باید این را به سامانی برسانیم.

وی گفت: آقای رئیس جمهوری چند بار به من گفتند که به جای تریبون از سخنگاه استفاده می‌کنم و من از همین سخنگاه خواستارم این مساله را به عنوان یک مساله حتمی قرار دهید. اهمیت این مساله از صدور مجوزها بیشتر نباشد کمتر نیست.

اسماعیلی گفت: بحث مجتمع‌ها و شهرداری‌ها را دنبال می‌کنیم. روند فرآیند هشدار ما باید در لحظه باشد تا به گوشی همراه مسوول به هنگام تخلف پیامک شود. کار فرهنگی سخت و زمان‌بر است.

وزیر فرهنگ ادامه داد: همه ملزم هستند این کار را انجام دهند. به پشتوانه علمی و تلاش آقای حداد عادل این مسیر را ادامه خواهیم داد.

کد خبر 1765848

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha