منیت در نگاه توحیدی به مسجد جایگاهی ندارد

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: اگر کسی امورات مسجد را با نگاه توحیدی پیگیری و اجرایی کند، منیت در چنین کاری معنا نخواهد داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام «موسی برسیاه» ظهر امروز در نشست پیگیری امورات مسجد النبی (ص) شهادت هفت شهر یاسوج که با حضور اعضای هیئت امنا و سایر ارکان مسجد در دفتر نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج برگزار شد، با ذکر حدیثی از پیامبر گرامی اسلام (ص) «المَسجِدُ بَیتُ اللّهِ وَ أَنَّ المَساجِدَ لِلَّهِ فَلا تَدْعُوا مَعَ اللّهِ أَحَدا»، اظهار کرد: مسجد خانه خدا، زمین و از آن خداوند است که باید پرسید چه کسانی این مساجد و خانه‌های خداوند را آباد می‌کنند؟.

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ به این سوال، گفت: خود خداوند جواب می‌دهد «مَسَاجِدَ اللَّهِ مَنْ آمَنَ بِاللَّهِ وَالْیَوْمِ الْآخِرِ وَأَقَامَ الصَّلَاةَ وَآتَی الزَّکَاةَ وَلَمْ یَخْشَ إِلَّا اللَّهَ ۖ» کسانی که به خدا و روز قیامت ایمان دارند، اهل نماز، روزه، دعا، مسجد و کار خیر هستند، دست اندرکار مساجد می‌شوند.

وی ضمن تاکید بر اینکه خدمتگزاری به مسجد توفیقی است که نصیب هر کسی نمی‌شود، افزود: امام جواد علیه السلام می‌فرماید «کسانی بانی مسجد می‌شوند که توفیقی از جانب خداوند داشته باشند».

حجت الاسلام برسیاه ادامه داد: اگر کسی اهل نماز، دعا، روزه، زکات و ... باشد ولی توفیقی از طرف خداوند برای خدمتگزاری به مسجد نداشته باشد، نمی‌تواند بانی مسجد محسوب شود.

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: اگر کسی امورات مسجد را با نگاه توحیدی پیگیری و اجرایی کند، منیت در چنین کاری معنا نخواهد داشت.

وی ضمن اشاره به اینکه نباید کاری کنیم که توفیق خدمت به مساجد از ما سلب شود، به ارائه گزارشی از امتیازات مسجد النبی (ص) پرداخت و ادامه داد: با توجه به رصد مساجد، علی رغم اینکه این مسجد نیمه کاره بوده، ولی مسجد جامع الجمع محسوب می‌شود.

حجت الاسلام برسیاه تولیت همه مساجد، امامزادگان و حوزه‌های علمیه استان را با مسئولیت نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد دانست و گفت: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یاسوج به صورت ویژه امام جماعت راتب مسجد النبی (ص) است.

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار امیدواری کرد با فعالیت‌هایی که در این مسجد صورت می‌گیرد در آینده مسجد النبی (ص) به یک پایگاه فرهنگی، دینی و همچنین پایگاهی برای برگزاری کلاس‌های نماینده ولی فقیه در استان تبدیل خواهد شد.

وی یادآور شد: برخی از مساجد هیئت امنا دارند ولی کامل نیستند، این در حالی است که این مسجد دارای هیئت امنای پای کار، فعال، ارزشی، پیشکسوت، هیئتی، موجه، صاحب نفوذ و برخی نیز از اساتید دانشگاه هستند.

حجت الاسلام برسیاه امام جماعت را مدیر ناظر بر همه فعالیت‌های ارکان فعال در مسجد دانست و افزود: سومین امتیاز این مسجد این است که پایگاه بسیج خواهران و برادران و همچنین کانون فرهنگی و هنری نیز ویژه خواهران و برادران راه‌اندازی شده است.

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد در پایان خطاب به اعضا و ارکان فعال در مسجدالنبی (ص) شهر یاسوج گفت: باید آنچه در توان داریم برای تکمیل و رونق فعالیت‌های مسجد تلاش لازم را داشته باشیم.

گفتنی است در این نشست هر کدام از ارکان فعال در مسجد النبی (ص) ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های صورت گرفته در این مسجد، نظرات و پیشنهادات خود را در زمینه رونق فعالیت‌های مسجد بیان کردند.
کد خبر 1765887

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha