الجزایر پیش‌نویس قطعنامه «توقف کشتار در رفح» را به شورای امنیت می‌دهد

«عمار بن جامع» نماینده الجزایر در سازمان ملل متحد امروز اعلام کرد: الجزایر پیش نویس قطعنامه «توقف کشتار در رفح نوار غزه» را به اعضای شورای امنیت سازمان ملل ارایه خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الجزیره، منابع دیپلماتیک گزارش داد: الجزایرپیش نویس قطعنامه‌ای را در اختیار اعضای شورای امنیت سازمان ملل ارایه می دهد که از اسرائیل خواسته است فورا حمله خود به رفح را متوقف کند.

این منابع اعلام کردند: پیش نویس قطعنامه خواستار «آتش بس فوری و آزادی فوری و بدون قید و شرط همه گروگان ها» شده است.

عمار بن جامع، نماینده الجزایر در سازمان ملل ساعاتی پیش اعلام کرد: کشورش پیش نویس قطعنامه ای را برای جلوگیری از کشتار در رفح به قول خودش توزیع خواهد کرد.

وی در بیانیه‌های مطبوعاتی پس از جلسه غیرعلنی شورای امنیت گفت: این یک متن کوتاه و یک متن تعیین‌کننده برای توقف کشتار در رفح خواهد بود.

شورای امنیت مشکل از ۱۵ عضو شامگاه سه‌شنبه به درخواست الجزایر جلسه مشورتی غیرعلنی برگزار کرد تا درباره تحولات اوضاع در رفح در جنوب نوار غزه با توجه به ادامه کشتار غیرنظامیان بحث و بررسی انجام شود.

خبرگزاری رسمی الجزایر روز سه‌شنبه اعلام کرد: این درخواست بر اساس تحولات خطرناک در سرزمین‌های اشغالی فلسطین پس از حمله اشغالگران اسرائیلی به اردوگاه‌های آوارگان در رفح صورت گرفته است.

دفتر رسانه‌های دولتی در غزه اعلام کرد: ارتش اشغالگر ۷۲ آواره را ظرف ۴۸ ساعت با بمباران چادرهای آنها در مناطقی که ادعا می کرد امن هستند، در غرب رفح کشت.

 کونگ، نماینده چین در سازمان ملل متحد نیز ابراز امیدواری کرد که پیش نویس قطعنامه الجزایر در اسرع وقت به رای گذاشته شود، زیرا جان انسان ها در خطر است.

 نیکلاس دو ریویر، نماینده فرانسوی گفت: زمان آن فرا رسیده است که این شورا حرکت کند و قطعنامه جدیدی را تصویب کند. این مسئله مرگ و زندگی است.

 لیندا توماس گرینفیلد، نماینده آمریکا در شورای امنیت در پاسخ به سوالی در مورد پیش نویس الجزایر گفت: منتظر دیدن پیش نویس است و سپس پاسخ خواهد داد.

 ایالات متحده  آمریکا  حامی اصلی اسرائیل در جنگ با غزه است  و چندین بار از وتوی خود برای جلوگیری از قطعنامه‌های درخواست آتش‌بس استفاده کرده بود و سپس از رای‌گیری درباره قطعنامه نهایی که در پایان مارس گذشته پیشنهاد شده بود، خودداری کرد. اما شورا توانست آن را تصویب کند؛ باوجود این قطعنامه اسرائیل  به جنگ خود علیه غزه ادامه می‌دهد و همچنین از تصمیم دادگاه بین‌المللی دادگستری صادر شده در جمعه گذشته که دستور توقف فوری حمله به رفح را صادر کرده بود، سرپیچی کرد.

کد خبر 1765959

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha