حمله صهیونیست‌ها به رفح؛ سقوط آزاد به دره مرگ!

حمله رژیم صهیونیستی به رفح که واکنش جهانیان رو به رو شد، این حقیقت را نشان می‌دهد که این رژیم به فکر اسرای خود نیز نیست.

خبرگزاری شبستان، گروه بین الملل: رژیم صهیونیستی درحالی به رفح حمله کرد که کشورهای متحدش همچون آمریکا نیز با اقدام او مخالف بودند.

رژیم صهیونیستی در ادامه حملات خود به غزه از جنگی که از هفتم اکتبر آغاز شده است و تاکنون بیش از ۳۶ هزار شهید برجای گذاشته است، از حمله به رفح نیز دریغ نکرد و با وجود مخالفت‌ها و هشدارها خود را بیشتر در دام گرفتار کرد.

این اقدام او در حمله به چادر آوارگان در رفح که منجر به شهادت ۵۰ نفر شد، باعث شد تا جهانیان نسبت به جنایت رژیم صهیونیستی آگاه‌تر شوند و در تصمیماتی که علیه اسرائیل گرفته می‌شود، مصمم‌تر گام بردارند.

از جمله پیامدهای حمله رژیم صهیونیستی در رفح، موج محکومیتی بود که جهان را در بر گرفت. ازستاره‌های بالیوود گرفته تا مردم در سراسر جهان نسبت به این اقدام خشم خود را نشان دادند.

سلبریتی‌های هندی از جمله سامانتا روت پرابو، سوارا باسکار، دیا میرزا، گوهر خان و فاطمه ثنا شیخ، خشم خود را از مرگ غیرنظامیان، از جمله کودکانی که زنده زنده سوزانده شدند، ابراز کردند.

مقامات رسمی عربی و غربی و بسیاری از نهادهای بین المللی، از جمله «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، «فرانچسکا آلبانیز» گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در اراضی اشغالی فلسطین، «فیلیپ لازارینی» کمیسر آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی و سازمان «پزشکان بدون مرز» کشتار یکشنبه شب ارتش رژیم صهیونیستی را در اردوگاه آوارگان فلسطین را در شهر رفح در جنوب نوار غزه محکوم کردند. آنها همچنین خواستار توقف حملات مستمر رژیم صهیونیستی به نوار غزه و مجازات این رژیم شدند.

همچنین تظاهرات در کشورهای تونس، اردن، مراکش، فرانسه، آلمان و استابول با حضور مردم صورت گرفت و تظاهرکنندگان خواستار پایان دادن به جنگ جاری رژیم صهیونیستی در نوار غزه شدند و حمایت ایالات متحده آمریکا و دولت‌های غربی از اسرائیل را محکوم کردند.

شورای امنیت سازمان ملل متحد روز سه شنبه هشتم خرداد ۱۴۰۳ نشست فوق العاده‌ای را برای بررسی وضعیت رفح برگزار کردند.

از دیگر پیامدهای حمله رژیم صهیونیستی علیه اردوگاه رفح که منافی مصوبات سازمان ملل و رای دیوان دادگستری لاهه بوده است، باید گفت که این حمله، انزوای بین‌المللی رژیم صهیونیستی را بیشتر می‌کند.

همچنین به نظر می‌آید رژیم صهیونیستی بر خلاف اظهاراتی که می‌کند به فکر مذاکره و آزادی اسرای خود نیست و همین دیدگاه باعث شده است که مردم اسرائیل و خانواده‌های اسرا نیز از اقدامات دولت بنیامین نتانیاهو ناراضی  هستند و در تظاهراتی که در تل‌آویو و دیگر شهرهای آن برگزار می‌شود، چهره منفور نتانیاهو مشهود است.

پس می‌توان نتیجه گرفت که به گفته قرآن کریم «بگو حق فرا رسید و باطل مضمحل و نابود شد و باطل نابود شدنی است» و رژیم صهیونیستی هر چقدر که بیشتر دست و پا می‌زند در منجلاب نابودی بیشتر فرو می‌رود.

کد خبر 1766032

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha