دولت آیت‌الله رئیسی اقتصاد هنر را از یخ‌زدگی پس از کرونا نجات داد

سالاری با بیان اینکه دولت آیت‌الله رئیسی در حوزه زیرساختی مخصوصاً ساخت سینما، پلاتو، سالن‌های چندمنظوره موفق عمل کرد، گفت: دولت سیزدهم توانست اقتصاد هنر و هنرمندان را از انجماد و یخ‌زدگی پس از کرونا نجات دهد.

«محمود سالاری»، معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان درباره دستاوردهای دولت آیت الله رییسی در حوزه فرهنگ و هنر گفت: واقعیت این است از زمانی که دولت سیزدهم تشکیل شد به دلیل کرونا بر فعالیت های هنری یک یخ زدگی و انجمادی سایه انداخته بود و  همین موضوع سبب فشاربر اقتصاد هنر و هنرمندان بود؛ بزرگترین دستاورد دولت در این برهه این بود که توانست از این انجماد و یخ زدگی پس از کرونا غلبه کند و دوباره اقتصاد هنر و هنرمندان را فعال کند.

معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به افزایش تعداد اجراهای هنری در دولت رییس جمهور شهید اظهار کرد: در دولت آیت الله رییسی تعداد اجراهای صحنه ای در حوزه های موسیقی و تئاتر افزایش یافت و همچنین گالری ها نمایشگاه های بیشتری برگزار کردند.

محمود سالاری با اشاره به توسعه آموزش هنر در مناطق محروم در دولت رییس جمهور شهید تاکید کرد: دولت سیزدهم یکی از مواردی را که بسیار به آن توجه داشت در حوزه آموزش هنر بود که در راستای تحقق عدالت آموزشی در مناطق محروم بود و در همین برنامه قریب ۱۰۰ هزار نفر آموزش رایگان هنری دیدند.

معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطر نشان کرد: در حوزه زیرساخت مخصوصا ساخت سینما، پلاتو، سالن های چند منظوره مثل مجتمع های فرهنگی انصافا دولت آیت الله رییسی خیلی موفق عمل کرد؛ در شهرستان ها و استان های مختلف مجموعه های نیمه کاره ای سال های سال همین طور رها شده بودند که در این دولت احیا شدند و اینها همه دستاوردهای بزرگی هستند.

سالاری با اشاره به رویکرد اصلی دولت سیزدهم در توجه به هنر انقلابی و اسلامی گفت:  دولت رییس جمهور شهید رویکردهایی را در حوزه فرهنگ و هنر در این مدت  اتخاذ کرد و تلاش کرد با حفظ اصالت ها و ارزش ها و حفظ بنیان های جدی به هنر انقلاب اسلامی رونق بدهد و همین از دستاورد بزرگ در حوزه فرهنگ و هنر است.

وی با اشاره به شعار محوری دولت سیزدهم مبنی بر توسعه عدالت فرهنگی و هنری در مناطق محروم و کم برخوردار، اظهار کرد: یکی از مهمترین اقدامات را ما در این زمینه داشتیم به دلیل اینکه سالن هایی که افتتاح شد، همه در شهرستان ها و استان ها بودند، همچنین جشنواره های منطقه ای و جشنواره های بزرگ و کوچک همه در استان های مختلف برگزار شد، جشنواره هایی که هر کدام از آنها پر هزینه بود ولی همه این هزینه ها را دولت تقبل کرد برای اینکه کارهای فرهنگی و هنری به مناطق مختلف کشور برده شود و هنرمندان در مناطق مختلف کشور حضور پیدا کنند، اینها مصداق تجلی عدالت فرهنگی دولت سیزدهم است.

کد خبر 1766041

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha