گرامیداشت یاد شهدا، کار جهادی است

کولیوند گفت: گرامیداشت یاد شهدا کار جهادی محسوب می شود و برگزاری یادواره شهدا بیانگر این مهم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، پیرحسین کولیوند در نخستین یادواره شهدای امدادگر استان با اشاره به جایگاه و مقام شهدا افزود: شهیدان سودایی برای پرکشیدن داشتند و شهدا معامله تمام قد با خدا کردند و مشتری آنها خداوند متعال بود.


 وی اظهارداشت: شهدا با خداوند متعال عهد و پیمان بستند، برای دفاع از ایران اسلامی محکم، قوی و جانانه رفتند و از خود گذشتگی کردند تا جمهوری اسلامی در دنیا بدرخشد.


رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران گفت: شهدا زنده اند و نزد خداوند متعال روزی می گیرند و این نعمت بسیار ارزشمند است چرا که خداوند نعمت های خود را به پیشوایان، شهدا، صدیقین و صالحین عطا می کند.


کولیوند، صالحین را خانواده، والدین، فرزندان، دوستان و کسانی دانست که به یاد شهداهستند و ادامه داد: خداوند متعال به والدین شهدا وقتی فرزندشان به درجه رفیع شهادت می رسد صبر عنایت کرده و به آنها درود می فرستد.


وی تاکید کرد: یاد، نام و خاطره شهدا هیچوقت کهنه و فراموش نمی شود و داغ و یاد آنها همیشه تازه است.


 رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران گفت: شهدا بر اعمال همه انسانها آگاه هستند چرا که زنده است و شهید پاداش زندگی مخلصانه خود را می گیرد و شهید وقتی شهید می شود که به درجه ای می رسد که می خواهد پاداش خود را بگیرد.


وی افزود: در وصف سیدالشهدای خدمت مقام معظم رهبری خصوصیات خستگی ناپذیری، مسئول کارآمد، شخصیت مردمی، با کفایت، با اخلاق، خدمتگذارصمیمی، عالم مجاهد را این شهدا بیان کردند.


رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران گفت: شهادت شهدای خدمت داغ بزرگی برای ما و گوارای وجود خودشان بود.


کولیوند به ظلم و ستم ها و محاصره کامل مردم مظلوم غزه اشاره کرد و اظهارداشت: در حال حاضر ۲۸ هزار نوزاد متولد شده اند که با مادران فاقد امکانات بهداشت، درمان و سلامتی بوده و زیر انواع خشونت‌ها زندگی می‌کنند.


وی یادآوری کرد: جنگ غزه ۱۰ هزار مجروح در زمان  حاضر دارد که توان ارائه هیچ خدمات پزشکی به آن‌ها وجود ندارد و دولت مصر توان ارسال فقط ۳۰ درصد کمک‌ها را داشته و مابقی از بین می‌رود و به همین کمک ها نیز در مسیر به دلایل مختلف آسیب وارد می شود.


رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران گفت: این مردم مسلمان مظلوم، مقاوم، محکم و دارای ایمان قوی و شجاع هستند و توکل آنها به خداوند متعال است.


کولیوند به پیام مقام معظم رهبری به جوانان دنیا بویژه آمریکا اشاره کرد و افزود:  این جوانان در حال اعتراض به جنایات مسلمانان در غزه  و نسل کشی هستند و به گروه مقاومت پیوسته اند که حاصل خون شهدای ماست و پیام  شهدا نیز آگاهی جوانان و قیام آنهاست.


وی ادامه داد: یکی از کوچکترین کارهایی که در راستای ارج نهادن به مقام شهدا می توانیم انجام دهیم برگزاری یادواره هاست و برکات این مراسم ها آنقدر زیاد است که در زندگی افراد خود را نشان می دهد.


رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران از همه جوانان خواست تا توان دارند خدمتگذار امین و صادقی برای خانواده های شهدا، ایثارگران، آزادگان باشند.


گفتنی است نخستین یادواره شهدای امدادگر استان زنجان با حضور رئیس جمعیت هلال‌احمرکشور، رئیس موسسه بهداری رزمی دفاع مقدس و مقاومت، مقامات کشوری و استانی و حضور برادر شهید سرهنگ قدیمی از شهدای همراه رئیس جمهور شهید ایران اسلامی و خانواده ۳۲ شهید امدادگر استان زنجان برگزار و در این یادواره از کتاب این شهدا رونمایی و از خانواده های گرانقدر شهدای امدادگر دفاع مقدس و مقاومت قدردانی شد.

در پایان این یادواره غبارروبی مزار شهدای هشت سال دفاع مقدس با حضور مقامات کشوری و استانی و خانواده شهدا غبارروبی و عطر افشانی شد.

کد خبر 1766154

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha