ثبت‌نام قطعی ۶ داوطلب ریاست‌جمهوری/ شیوه شرکت متقاضیان خارج از کشور

اسلامی با بیان اینکه تا کنون ثبت‌نام شش داوطلب قطعی شده است، گفت: داوطلبان خارج از کشور که شرایط ثبت‌ نام در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را دارند، می‌توانند از طریق وکیل یا نماینده خود برای ثبت‌نام اقدام کنند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان محسن اسلامی، سخنگوی ستاد انتخابات وزارت کشور در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه فرآیند ثبت نام از داوطلبان ریاست جمهوری در روز دوم از ساعت ۸ صبح در وزارت کشور آغاز شد، گفت: تا این لحظه اسامی ۶ نفر از داوطلبان ثبت نام قطعی شده است که به ترتیب حضور محمدرضا صباغیان بافقی، مصطفی کواکبیان، عباس مقتدایی، قدرتعلی حشمتیان، سعید جلیلی و علی اردشیر لاریجانی را شامل می شود.

اسلامی افزود: فرآیند ثبت نام تا ۶ بعدازظهر ادامه دارد و امیدواریم داوطلبان که حائز شرایط اطلاعیه شماره یک ستاد انتخابات کشور هستند هر چه زودتر برای ثبت نام اقدام کنند و ثبت نام را به روز آخر موکول نکنند، تجربه نشان داده است که روز آخر با ازدحام داوطلبان مواجه می شویم.

اسلامی در مورد احتمال ازدحام داوطلبان در روز آخر و تمدید زمان ثبت نام گفت: این موضوع باید با شورای نگهبان طرح شود وحتما باید با شورای نگهبان مشورت کنیم اگر شرایط به آنگونه بود با هماهنگی و تایید شورا اعلام می کنیم.

وی در مورد ایرانیان خارج از کشور  گفت: داوطلبان خارج از کشوری که شرایط ثبت‌ نام را دارند می توانند از طریق وکیل یا نماینده خود برای ثبت نام اقدام کنند.

وی گفت: تا کنون ۳۳ نفر مراجعه کردند که از این تعداد ۵ نفر حائز شرایط داوطلبی ریاست جمهوری بودند و از این تعداد ۳ نفر خانم بودند که حائز شرایط نبودند. همچنین داوطلبانی که نسبت به ثبت نام نشدن ستاد انتخابات اعتراض دارند می توانند اعتراض  خود را به شورای نگهبان اعلام کنند در صورت تایید ثبت نام آنها انجام می شود.

وی در مورد ورود شخصیت های سیاسی به وزارت کشور اظهار کرد: این افراد از یک در وارد و از در دیگر خارج  می شوند و فقط ۳ نفر همراه می توانند داشته باشند.

کد خبر 1766206

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha