مساجد از مهمترین پایگاه‌های آموزش فرهنگ ترافیک

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان گفت: مساجد یکی از مهمترین پایگاه آموزشی فرهنگ ترافیک بین مردم در این استان است که به صورت متناوب در طول سال اجرا می شود.

سرهنگ «اصغر زارع» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان به آموزش فرهنگ ترافیک در بین مردم اشاره کرد و اظهارداشت: علاوه بر اصلاحات هندسی و ایمنی خودرو، آموزش شهروندان برای رانندگی و همچنین عابرین پیاده حائز اهمیت بوده که نقش مهمی در کاهش حوادث ترافیکی دارد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان افزود: آموزش عموم مردم در خصوص بازآموزی قوانین و توصیه به رعایت اصول ایمنی توسط پلیس انجام می شود که مساجد مهمترین پایگاه در این خصوص است.

وی ادامه داد: آموزش های عمومی فرهنگ ترافیک در مساجد به صورت متناوب توسط کارشناسان پلیس راهنمایی و رانندگی در سطح استان اصفهان انجام می شود که همین موضوعات در ارتقا فرهنگ ترافیک و همچنین انتقال مفاهیم ترافیکی نقش مهمی دارد.

سرهنگ زارع با بیان اینکه آموزش نوجوانان و دانش آموزان در اولویت کاری قرار دارد، تصریح کرد: ماندگاری مفاهیم و همچنین نهادینه سازی قوانین از سنین اولیه زندگی منجر به ارتقا فرهنگ ترافیک و همچنین کاهش حوادث می شود.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه ۴۷ درصد از آمار جانباختگان تصادفات درون شهری استان اصفهان موتور سواران هستند، آموزش مفاهیم ترافیکی بسیار مهم بوده و ایجاد احساس قانونمداری ضرورت دارد.

سرهنگ زارع همچنین گفت: سال گذشته ۳۰ درصد از جانباختگان تصادفات عابرین پیاده بوده اند که ضرورت آموزش عمومی را تاکید می کند و به همین خاطر باید به ارتقا اطلاعات فرهنگی توجه شود.

وی با بیان اینکه مساجد اجتماعات خوبی برای آموزش مردم هستند، تصریح کرد: با توجه به تعطیلی مدارس در تابستان، آموزش ها در سطح مساجد با ظرفیت بالاتری انجام خواهد شد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان اضافه کرد: سال گذشته بیش از ۱۰ هزار نفر در سطح مساجد آموزش های فرهنگ ترافیک را فراگرفته اند.

کد خبر 1766214

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha