نیازمند تقوا به معنای حرکت بی‌خطا در همه عرصه‌ها هستیم

نماینده مجلس دوازدهم گفت: تقوا از نظر اعتقادی یعنی حرکت بدون خطا؛ این حرکت باید در عرصه‌های اقتصادی، اجتماعی و همه عرصه‌ها رخ بدهد. نه اینکه برخی افراد ناتوان قدرت را به دست بگیرند و مشکلات متعدد ایجاد شود و پاسخگو هم نباشند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، مسعود پزشکیان، نماینده مجلس دوازدهم شورای اسلامی بعد از ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری دوره چهاردهم، در جمع خبرنگاران با تسلیت سانحه برای شهدای خدمت، با بیان اینکه  برای اینکه بتوانیم به مشارکت پرشور کمک کنیم، وارد صحنه رقابت شدم، گفت: آنچه ما و مجریان باید انجام دهند، حرف های جدید و راه جدید نیست؛ مشکل ما این است که آنچه را سیاست های کلی ابلاغی از سوی رهبری و قانون و برنامه است، یک طرف میگذاریم و از خودمان حرف های دیگری میزنیم.

وی با بیان اینکه باید برای اهداف سیاست های ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری تلاش کنیم، اظهارداشت: قرار بوده ایران جایگاه اول منطقه را در عرصه اقتصاد، علمی و فناوری با هویت اسلامی و انقلاب داشته باشد. سلامت، رفاه، امنیت غذایی، تامین اجتماعی، فرصت های برابر، توزیع مناسب درآمد، نهاد مستحکم خانواده، به عدم فقر و تبعیض جزو بندهای سیاست های ابلاغی رهبری بوده است.

وی در ادامه گفت: ما باید در منطقه جایگاه برتری می داشتیم و باید کاری می کردیم مردم از سلامت کامل برخوردار بوده و آموزش از عدالت برخوردار می بود.

داوطلب ریاست جمهوری گفت: تنظیم رابطه دولت و مردم و همچنین افزایش سهم مردم در امور کشور و ایجاد امکانات عادلانه برابر و رفع تبعیض در مناظق مختلف از جمله این موارد ابلاغی است. آیا مناطق مختلف کشور دسترسی عادلانه به منابع دارند؟

پزشکیان با بیان اینکه قانون برنامه باید اجرا می شد و باید ارتباط منطقی با دنیا می داشتیم، افزود: چرا این عملی نشده؟ چون یک عامل بیرونی و یک عامل درونی داریم.

وی گفت: باید قبول کنیم کسانی که در این کشور هستند بر اساس توانایی هایشان باید سمت ها را به دست بگیرند نه بر اساس گروه و جناح. ما باید به دنبال کسانی برویم که علم، مهارت و تجربه دارند. ممکن است این افراد دوست ما هم نباشند ولی در جهت سیاست های کلی باید عمل کنیم.

پزشکیان تصریح کرد: فرد مسئول باید این کار را انجام دهد و اگر نکند، باید پاسخگو باشد. ما باید در داخل کشور وحدت و انسجام بین گروه ها، دسته ها و احزاب ایجاد کنیم.

وی در ادامه گفت: تقوا از نظر اعتقادی یعنی حرکت بدون خطا؛ این حرکت باید در عرصه های اقتصادی، اجتماعی و همه عرصه ها رخ بدهد. نه اینکه برخی افراد ناتوان قدرت را به دست بگیرند و مشکلات متعدد ایجاد شود و پاسخگو هم نباشد.

پزشکیان خاطرنشان کرد: اگر می خواهیم مشکل کشور حل شود باید به افراد توانمند متکی شده و با وحدت و انسجام در جهت سیاست های کلی حرکت کنیم.

کد خبر 1766351

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha