مردمی شدن بخشی از امور دولت با قوت در دست اقدام و اجراست

دستیار اجتماعی وزیر کشور گفت: مردمی شدن بخشی از امور دولت با قوت در دست اقدام و اجراست و فعالیت ها در حوزه فرهنگی اجتماعی میدانی و عملیاتی خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، ابراهیم نورمحمدی در نشست کارگروه فرهنگی اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به تشکیل اجتماع برای حل آسیب‌های اجتماعی، گفت: همکاری دولت و مردم در حوزه اجتماعی موفقیت ساز بوده و از اهداف اصلی و محوری در این حوزه قرار گرفته است.

دستیار اجتماعی وزیر کشور با اشاره به ضرورت تشکیل اجتماع برای حل معضلات و آسیب‌های اجتماعی، گفت: دولت‌ها نمی‌توانند به تنهایی همه امور را به انجام رساند و مردم باید برای رفع مشکلات کمک کنند در این صورت است که موفقیت حاصل می شود.

وی ادامه داد: مسئله حاشیه نشینی و کاهش آسیب های اجتماعی با ورود تشکل های مردم نهاد مورد توجه جدی قرار گرفته شده است.

نورمحمدی با اشاره به نقش تسهیل گری دستگاه های اجرایی در امور مردم و همکاری با تشکل ها، خواستار ایجاد و توسعه فضای کار سازمان های مردم نهاد در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی شد.

دستیار اجتماعی وزیر کشور با بیان اینکه خروجی جلسات باید رفع مشکلات مردم باشد، خاطرنشان کرد: باید زمینه فراهم شود تا مجموعه های مردمی برای تقویت حوزه فرهنگی اجتماعی پای کار بیایند.

وی با بیان اینکه کار در حوزه فرهنگی اجتماعی با نگاه صرفا اداری پیش نمی رود، گفت: باید بپذیریم نقش ادارات بسترسازی و تسهیل گری است و باید ظرفیت ها در خدمت بخش مردمی قرار بگیرد.

نورمحمدی با بیان اینکه نگاه ما باید در بحث آسیب های اجتماعی تحول آفرین باشد، اظهار امیدواری کرد که برنامه ها و فعالیت های حوزه کاهش آسیب های اجتماعی به تقویت انقلاب اسلامی ختم شود.

دستیار اجتماعی وزیر کشور با بیان اینکه دست نیاز حاکمیت به سمت مردم آمده و درخواست دارد اگر خانواده‌ای گرفتار اعتیاد و سایر آسیب‌ها است به آن کمک کنید، ادامه داد: امروز وقت آن نیست که حاکمیت این مشکلات را حل کند بلکه مردم نیز باید به کمک خانواده‌های گرفتار بروند.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کهگیلویه و بویراحمد هم بر نقش تشکل های مردمی در کاهش آسیب ها اجتماعی اشاره کرد و گفت: مدیران نقش تشکل‌های مردمی را در پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی جدی بگیرند.

مسعود نوری با بیان اینکه برای پیشگیری از اعتیاد و دیگر آسیب‌های اجتماعی دستگاه‌های اجرایی تخصصی کار را دنبال کنند، گفت: هرکدام از دستگاه ها باید وظایف ذاتی خود را انجام دهند و از موازی کاری‌ها و هدر رفت منابع در امور مشابه خودداری کنند.

نوری تاکید کرد: التزام به قانون و هماهنگی همه نهاد های فرهنگی و اجرایی مربوطه، می تواند در ارتقای سبک زندگی و کاهش تعارضات اجتماعی و توقف آسیب های اجتماعی در استان کمک کند.

کد خبر 1766361

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha