نمایندگان مجلس نگاه ملی داشته باشند

فیاضی با تاکید بر اینکه نمایندگان مجلس باید نگاه ملی داشته باشند، گفت: رعیات اصول و معیارهای اخلاقی اولویت نمایندگان مردم باشد.

عبدالوحید فیاضی با اشاره به پیام ۱۲ گانه رهبر معظم انقلاب به مجلس دوازدهم، به خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان گفت: پیام مقام معظم رهبری به مجلس دوازدهم دربردارنده مفاهیم متعددی بوده که توجه به آن برای همه نمایندگان مردم لازم است. توجه واقعی نه آنکه صرفا به آنها گوش دهیم.

نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس دوازدهم افزود: اولین نکته ای که در پیام رهبر معظم انقلاب وجود دارد این است که خطاب به نمایندگان مردم فرموده اند؛ به سوگندی که خورده اید پای بند باشید. سوگند خیلی مهم است؛ سوگند به مصالح ملی، سوگند به منافع ملی، به حقوق مردم، به قانون اساسی، به احیا و تقویت پایه اسلامی و دینی کشور جزو مفاهیم سوگند است.

وی با اشاره به اولویت های مجلس دوازدهم خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در بخش دیگری از این پیام تاکید کرده اند که نماینده مجلس، نماینده همه ملت ایران است و نماینده یک حوزه نیست بنابراین مطالبات حوزه انتخابیه خود را باید در قالب ملی ببیند.

نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس دوازدهم تصریح کرد: اگر ما نمایندگان تصور داشته باشیم که نماینده یک منطقه هستیم، طبیعتا نمی توانیم کشور را در یک برآیند کلی ارزیابی کنیم و برای آن تصمیم گیری کنیم.

فیاضی با بیان اینکه باید به عنوان نماینده ملی حرکت کرده و تصمیم گیری کنیم، تاکید کرد: به عنوان نماینده ملت باید نقاط ضعف و قوت را در قالب قانون گذاری یا نظارت پیگیری کنیم و اگر در جایی نیاز به برخورد با مدیر اجرایی باشد، ملاحظه نکنیم و جدی برخورد کنیم چراکه در جمهوری اسلامی ملاحظه با افرادی که نسبت به حق و حقوق مردم ملاحظه ندارند، خیانت است.

وی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب به اصول و معیارهای اخلاقی در میان نمایندگان توصیه کرده اند، که بیانگر آن است که نماینده مردم باید مورد اعتماد باشد؛ سخن، کلام، رفتار و گفتار و تصمیم گیری هایش باید تعریف شده و در چارچوب اصول اخلاقی باشد.

کد خبر 1766387

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha