بودجه ۱۶ میلیون یورویی اتحادیه اروپا در اختیار «آنروا» قرار می‌گیرد

اتحادیه اروپا اعلام کرد که ۱۶ میلیون یورو به آژانس پناهندگان فلسطینی سازمان ملل (آنروا) اختصاص خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «middleeastmonitor»، اتحادیه اروپا اعلام کرد که ۱۶ میلیون یورو (۱۷.۳ میلیون دلار) به آژانس پناهندگان فلسطینی سازمان ملل (آنروا) اختصاص خواهد داد.

در بیانیه اتحادیه اروپا آمده است که ۲۵ میلیون یورو برای کمک به پرداخت حقوق و مستمری کارمندان فلسطینی و ۱۶ میلیون یورو به آنروا برای ارائه خدمات اساسی مانند بهداشت و آموزش به فلسطینی‌ها ارائه خواهد کرد.

در این بیانیه آمده است که کمک‌های مالی بیشتر مشروط به اجرای توافق با آنروا و رعایت شرایط و اقدامات توافق شده توسط آژانس خواهد بود.

بسیاری از کشورها کمک‌های خود به آنروا را پس از طوفان الاقصی در ۷ اکتبر ۲۰۲۳ متوقف کرده بودند.

اسرائیل مکررا کارکنان آنروا را با اعضای حماس در تلاش برای بی اعتبار کردن آنها یکی دانسته است، و هیچ مدرکی برای این ادعاها ارائه نکرده است.

این در حالی است که اسرائیل به شدت برای بسته شدن آنروا لابی می کند،  زیرا این تنها آژانس سازمان ملل است که ماموریت خاصی برای رسیدگی به نیازهای اساسی پناهندگان فلسطینی دارد.

اسرائیل استدلال می‌کند که اگر آژانس دیگر وجود نداشته باشد، پس مسئله پناهندگان دیگر نباید وجود داشته باشد و حق قانونی پناهندگان فلسطینی برای بازگشت به سرزمین خود غیرضروری خواهد بود.

رژیم صهیونیستی از اواخر دهه ۱۹۴۰ این حق بازگشت را انکار کرده است، حتی اگر عضویت خودش در سازمان ملل مشروط به بازگشت پناهندگان فلسطینی به خانه ها و زمین های خودشان باشد.

اما بسیاری از اهداکنندگان اصلی پس از بررسی مستقل آنروا دریافتند که اسرائیل هیچ مدرکی برای حمایت از ادعاهای خود ارائه نکرده و به این ترتیب کمک های خود را از سر گرفتند.

اسرائیل از ۷ اکتبر سال ۲۰۲۳ میلادی بیش از ۳۶ هزار فلسطینی را به شهادت رسانده و وضعیت بشردوستانه در غزه با محدودیت در ارسال کمک بدتر شده است.

کد خبر 1766388

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha