آنروا: ارائه کمک و محافظت از فلسطینی‌ها در رفح غیرممکن شده است

آژانس پناهندگان فلسطینی سازمان ملل در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن حملات اسرائیل به رفح گفت که ارائه کمک و محافظت از فلسطینی‌ها در این منطقه غیرممکن شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «آژانس پناهندگانreliefweb»، آژانس پناهندگان فلسطینی سازمان ملل (آنروا) در بیانیه‌ای اعلام کرد که نزدیک به یک میلیون فلسطینی در بحبوحه تهاجم مستمر ارتش رژیم صهیونیستی از رفح به غزه گریخته اند.

در این بیانیه آمده است که در سه هفته گذشته حدود یک میلیون نفر از رفح گریخته اند، در حالی که در میان بمباران، کمبود آب و غذا، انبوه زباله و شرایط نامناسب زندگی هیچ جای امنی برای ماندن نداشتند.

آنروا تاکید کرد که روز به روز، ارائه کمک و محافظت از فلسطینی‌ها در رفح غیرممکن‌تر می‌شود و اکنون دیگر امیدی برای این منطقه وجود ندارد.

آژانس پناهندگان فلسطینی سازمان ملل بار دیگر بر درخواست خود برای برقراری آتش بس فوری در سرزمین‌های اشغالی تاکید کرد.

شهر کوچک رفح در لبه جنوبی نوار غزه به بیش از یک میلیون فلسطینی پناه داده بود که از حملات اسرائیل به دیگر بخش‌های سرزمین فلسطینی تحت محاصره فرار کرده بودند.

از اوایل ماه می، ارتش اسرائیل در حال انجام یک حمله مرگبار است که غیرنظامیان را هدف قرار داده و زیرساخت‌های رفح را از بین برده است.

بسیاری از فلسطینی‌ها شکایت کرده‌اند که هر جا که می‌روند در برابر حملات اسرائیل آسیب‌پذیر هستند.

جنگ نسل کشی آمریکا و اسرائیل در نوار غزه برای دویست و سی و پنجمین روز ادامه دارد و اکنون کشتار و ویرانی در جنوب شهر رفح متمرکز شده است.

حملات شبانه اسرائیل طی چند ساعت گذشته دست کم ۱۶ فلسطینی را کشته است. حملات جدید علیرغم اعتراض بین المللی به قتل عام بیش از ۵۰ فلسطینی توسط اسرائیل که در چادرها و اردوگاه های رفح پناه گرفته بودند، صورت گرفت.

ساکنان گفتند که «تل السلطان» در غرب رفح با وجود صحنه حمله مرگبار روز یکشنبه که اعتراضات گسترده‌ای را در پی داشت، همچنان به شدت بمباران می شود.

کد خبر 1765936

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha