انتخاب ۲۴ محله غیررسمی بجنورد  به عنوان محلات هدف بازآفرینی شهری

مشاور شهردار بجنورد در حوزه بازآفرینی شهری گفت: ۵۰۰ هکتار از محلات بجنورد در ۲۴ محله با رویکرد حمایت و کمک در دولت رییس جمهور شهید زیرچتر محلات بازآفرینی شهر بجنورد قرار گرفت.

احمد مقدمی، مشاور شهردار بجنورد در حوزه بازآفرینی شهری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهارکرد: ۲۴ محله اسکان غیررسمی در بجنورد در دولت سیزدهم به عنوان محلات هدف بازآفرینی شهری انتخاب شد و تغییر نام یافت.

وی افزود: ۷۰ هزار نفر از جمعیت شهر بجنورد معادل یک سوم در محلات غیررسمی سکونت دارند که شهرداری باید فقط ۵۰ درصد عوارض ساخت ساز و صدور پروانه را از آنان اخذ کند.

مشاور شهردار بجنورد در حوزه بازآفرینی شهری اضافه کرد: همچنین با پیگیری های انجام شده قرار است جهت روکش و آسفالت این محلات، قیر رایگان در اختیار آنان قرار گیرد.

وی اظهارکرد: با توجه به اهتمام شهرداری بجنورد برای بسته‌های تشویقی بازآفرینی شهری، قیمت ساخت مسکن در محلات هدف بازآفرینی کاهش خواهد یافت.

مقدمی افزود: نیاز است برای بهره مندی ساکنان محلات هدف بازآفرینی، خدمات بیشتری در حوزه های مختلف شهری ارائه دهیم که این امر نیاز به جذب و تخصیص اعتبارات دارد.

حاشیه نشینی ۳۰ درصد جمعیت بجنورد 

مشاور شهردار بجنورد در حوزه بازآفرینی شهری در بجنورد بیان کرد: مرکز خراسان شمالی ۲۱۰ هزار نفر جمعیت دارد که ۳۰ درصد شهروندان در سکونتگاه های غیررسمی و یا همان نقاط حاشیه ای زندگی می کنند.

مقدمی عنوان کرد: در این شهر بیش از ۷۰ هزار نفر از شهروندان در ۲۶ محله سکونتگاه غیررسمی ساکن هستند که کمترین سهم را از رفاه شهری بهره مند هستند.  

وی خاطرنشان کرد: وسعت سکونتگاه های غیررسمی بجنورد حدود ۵۲۴ هکتار است که حدود ۱۶ درصد از مساحت این شهر را به خود اختصاص داده است.

کد خبر 1766425

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha