تبیین اندیشه امام زمینه ساز  اداره بهینه آینده کشور توسط جوانان است

حجت الاسلام‌مطهری فرد با تاکید بر ضرورت روایتگری از امام برای نسل‌های نو گفت: شناساندن امام راحل کمک‌کار جوانان برای اداره بهتر آینده کشور است.

حجت الاسلام مطهری فرد_ دبیر اجرایی ستاد رسیدگی به امور مساجد شهرستان نکا در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران با اشاره به ضرورت روایتگری از امام اظهار کرد: شناسایی امام برای نسل جوان از این جهت اهمیت دارد که به آنها برای اداره بهینه آینده کشور کمک می کند.  

وی افزود: ما با نسل جوان و هوشمندی مواجهه هستیم  که قرار است مسئولیت ملی و انقلابی را در گام دوم این انقلاب بر عهده بگیرد، و آینده این کشور را اداره کند و برای مسئولیت پذیر شدن این نسل در قبال ملت و مملکت به یک نرم افزار واقعی نیاز است تا بتواند راه انقلاب را درست طی کند.

دبیر اجرایی رسیدگی به امور مساجد شهرستان نکا یادآور شد: باید نرم افزاری مطمئن و جامع که شتاب دهنده و کمک کننده باشد و حتی تحول آفرین باشد و آن نرم افزار عبارت است از درسهای امام. درسهایی که در گفتار امام و رفتار امام، میتوان آنها را یافت.

حجت الاسلام‌مطهری فرد با تاکید بر ضرورت روایتگری از امام برای نسل‌های نو گفت: برای شناساندن امام راحل کمک‌کار جوانان برای اداره بهتر آینده کشور است.

وی افزود: ما با نسلی روبرو هستیم که حضرت امام خمینی (ره) را در زمان حیات ایشان درک نکرده اند، در هنگامه هجمه شناختی و جنگ روایت ها آنچه ناگزیر از آن هستیم این است که با استفاده از ابزارها و روش های نوین تبلیغی و رسانه ای فهم حافظه تاریخی جوانان را از آنچه بودیم و هستیم اقناع سازیم و نظرات و باورهای امام راحل را به تصویر بکشیم بگونه ای که نسل نو با نسل دیروز همزاد پنداری نماید و مسلما در این راه باید از مهارت روانشناسی بهره‌ها برد.

وی از جمله ویژگی های بارز امام راحل را اراده، قاطعیت، علم، شجاعت، صدق، صراحت، تقوا و ورع عنوان کرد و افزود: اگر هرکدام از اینها به تنهایی در یک انسان معمولی دمیده شود، او را تبدیل به یک آدم بزرگ می‌کند و امام راحل ترجمان جدیدی از والاترین واژه‌های انسانی همچون عینیت بخشیدن به واژه شجاعت به جامعه ارائه کردند.  

حجت الاسلام‌مطهری فرد گفت: در اندیشه امام راحل که برگرفته از اسلام ناب است، شجاعت یعنی خسته نشدن، ناامید نشدن، خود را کم ندیدن، قوّه‌ی خود را ناچیز ندیدن و دشمن را بزرگ نکردن.

دبیر اجرایی ستاد رسیدگی به امور مساجد نکا خاطر نشان کرد: امام راحل بـا تـوجـه بـه مـوقعیت والایی که داشتند اما بسیار متواضع بودند. ایشان نه تنها خود را بالاتر از دیگران نمی پنداشتند بلکه خود را خدمتگزار مردم می دانستند.

وی افزود: امام راحل گرایش و احترام به ارزش‌های انسانی و احترام به عدالت و حریت انسان و اصل احترام به آراءمردم را بنیان گذاشتند و روح عزت، استقلال، استغناء و اعتماد به نفس به کالبد ملتی که در طول سالیان متمادی سعی شده بود که اعتماد به نفس از او گرفته شود و استقلال او مورد دستبرد قرار گیرد و اعتماد به نفس او از بین برود و دیگران بر سرنوشت او تسلط یابند، دمید.

کد خبر 1766427

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha