اعضای مسجد مکتب و اندیشه امام راحل را تبیین کنند

مدیر کانون فرهنگی و هنری قاسم ابن الحسن (ع) ارومیه گفت: کودکان را در مسجد به‌گونه ای تربیت کنیم که مکتب و اندیشه امام راحل را تبیین کنند.

حجت الاسلام علی مصطفی‌پور، مدیر کانون فرهنگی و هنری قاسم ابن الحسن (ع) مسجد حضرت علی (ع) ارومیه، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی، گفت: وقتی تمام سیاست مدارهای دنیا را نگاه  میکنیم اگر از لحاظ حکومت مداری هم خوب باشند از لحاظ وضعیت درونی و باطن خراب هستند و تمام جنگ هایی هم که در طول تاریخ رخ داده و در حال انجام است بخاطر ظاهر زیبا و باطن خراب است.

وی افزود: به همین خاطر کودکانی که در مسجد تربیت می شوند باید کار ظاهر و باطن را باهم پیش ببریم و امام (ره) الگوی تربیتی در مساجد باشد چون نوجوانی که به مسجد می آیند افراد موفق آینده هستند که باید وجدان کاری داشته باشند و باطن آن ها صیقل داده شود.

مدیر کانون فرهنگی و هنری قاسم ابن الحسن (ع) با بیان اینکه مقام معظم رهبری فرمودند؛ «اگر حضرت امام (ره) فراموش شود، سیلی خواهیم خورد»، ادامه داد: این حرف بسیار زیبایی است که رهبر انقلاب فرمودند و منظور مقام معظم رهبری سیره و مکتب امام راحل است که نباید به فراموشی سپرده شود.

ذات دین اسلام شیرین است

حجت الاسلام مصطفی پور بیان کرد: ذات اسلام شیرین بودن است و هر کسی عمق اسلام را بیان کند مخاطب هرچقد هم معاند باشد نرم خواهد شد و این یکی از اهداف اصلی ما در مسجد است.

وی افزود: اگر در کانون های فرهنگی و هنری راه صحیح حضرت امام (ره) و اسلام به کودکان آموزش داده شود و این را هم کودک و هم خانواده‌اش احساس کند و شوق خاصی در آن ها برای حضور در مسجد ایجاد خواهد شد.

مدیر کانون فرهنگی و هنری قاسم ابن الحسن (ع) ادامه داد: امام جماعت در هر مسجدی عاملی مهم در پیشرفت مسجد به شمار می‌رود و اگر دارای ویژگی‌های لازم باشد تأثیری شایسته در تحوّلات مثبت در کودکان و نوجوانان و در نتیجه گرایش آنان به مساجد خواهد داشت.

واگذاری مسئولیت به نوجوانان از روش های جذب آن ها به مسجد

وی گفت: نوجوانان و جوانان ما به طور طبیعی به کارهای نو و افکار جدید علاقمند هستند و واگذاری مسئولیت به آنها شوق خاصی ایجاد کرده و یکی از عوامل مهم جذب این قشر به مسجد است.

حجت الاسلام مصطفی پور با بیان اینکه کانون فرهنگی و هنری قاسم ابن الحسن (ع)   یک ماه است که فعال شده، افزود: در حال حاضر ۴۰ نفر عضو این کانون بوده و سکان دار اصلی مسجد خود نوجوانان هستند و حتی جمع خوانی قرآن نیز توسط نوجوان مسجدی اداره می شود.

ارتباط ما با کودکان و نوجوانان محدود به مسجد نیست

امام جماعت مسجد حضرت علی (ع) ارومیه ادامه داد: انسان ها تشنه محبت هستند و ارتباط ما با اعضای مسجدی محدود به زمان و مکان مسجد نیست و ما حتی وقتی اعضا در منزل هستند با آنها و حتی خانواده های این کودکان نیز ارتباط داریم.

وی افزود: برای جذب کودکان و نوجوانان به مساجد باید به هر شکلی که مغایر اصول و ارزش‌های اسلامی نباشد، باید بهانه سازی کرد.

گفتنی است؛ کانون فرهنگی و هنری قاسم ابن الحسن (ع) مسجد حضرت علی (ع) ارومیه به مناسبت رحلت امام راحل ویژه برنامه ایی را دوشنبه ۱۴ خردادماه قبل از نماز مغرب و عشا برگزار خواهد که تبیین سیره امام (ره) از جمله موضوعات مهمی است که در این برنامه بحث خواهد شد.

کد خبر 1766596

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha